© 2024 Auto.ro
Dupa 7 ani de succes si peste un milion de exemplare vandute, Dacia Duster se reinnoieste. Modelul emblematic al marcii Dacia se prezinta cu un nou design, atat la exterior, cat si la interior, si cu o gama extinsa de echipamente. Noul Duster pastreaza insa atuurile care au contribuit la succesul primei generatii : un spatiu interior generos, capacitati remarcabile in off-road si un pret fara egal. Dacia prezinta Noul Duster la Salonul de la Frankfurt 2017, in compania a 30 de clienti, admiratori ai marcii.
Noul Duster : un design exterior 100 % nou
"Reinventarea unui model emblematic, precum Duster a fost o adevarata provocare pentru echipele de design dar si o sursa de motivatie. Caietul nostru de sarcini presupunea conservarea atuurilor care au contribuit la succesul primei generatii si schimbarea restului. Noul Duster demonstreaza ca aceasta sarcina dificila a fost indeplinita. Avem un design complet nou, atat la exterior cat si la interior. Datorita liniilor inaltate si aspectului mai lat al vehiculului, Noul Duster pare mai impozant iar caracterul sau de SUV si mai afirmat" spune directorul de design al grupului Renault, Lauren van den Acker
Design-ul, unul din primele argumente de achizitie ale modelului Duster, a fost revazut in intregime. Noile linii ii confera o alura moderna si robusta, o personalitate si mai afirmata, pastrand genele care au dus la succesul primei generatii Duster.
Un caracter viguros
Personalitatea Noului Duster se afirma atat la exterior cat si la interior. La stirea precedenta am aflat despre exteriorul lui Duster. Acum vom insista cu informatii despre interior si dotari. Toate elementele exterioare ale masinii au fost redesenate si sunt puse in evidenta de linii mai accentuate. Calitatea a evoluat si ea vizibil, un efort considerabil fiind depus pentru ameliorarea asamblarilor si finisajelor.
Acum noul Duster vine cu un habitaclu complet redesenat
La interior, Noul Duster a fost complet redesenat. El este acum mai confortabil si mai practic, propunand comenzi mai accesibile, echipamente noi si mai multe spatii de depozitare. Calitatea materialelor si finisarile mai precise demonstreaza faptul ca Dacia a trecut la o noua etapa cu Noul Duster.
Prioritate pentru confortul interior
Designul interior a fost complet revazut pentru a deveni mai practic si mai confortabil. Dispunerea parbrizului cu 10 centimetri mai in fata confera o senzatie de spatiu marit la interior. O atentie deosebita a fost acordata acusticii. Insonorizarea habitaclului a permis reducerea semnificativa a nivelului sonor.
• Noua plansa de bord, mai verticala, pare orientata spre sofer datorita formei sale.
• Granulatia mai fina a materialului din care este alcatuita plansa de bord, imbinarile mai precise si culoarea mata a plasticului confera interiorului un aspect valorizant.
• Fatada centrala a plansei de bord include un ecran MediaNav Evolution pozitionat mai sus, accesibil si usor lizibil. Butoanele de comanda sunt dispuse sub forma unei claviaturi, dand astfel o nota moderna habitaclului.
• Comenzile sistemului de climatizare automata amintesc prin forma lor rotunda de cele trei aeratoare dispuse in partea superioara a plansei de bord.
• Volanul este reglabil in inaltime (40 mm) si in adancime (50 mm), permitand astfel soferului sa isi ajusteze cea mai buna pozitie de condus. Disponibil pe toate modelele gamei Dacia, acest volan cu patru brate integreaza in centru comanda claxonului. Nivelele superioare de echipare beneficiaza de un volan imbracat in material Soft Feel foarte rezistent si in acelasi timp mai moale si mai placut la atingere.
• Consola centrala adaposteste noi spatii de depozitare. Dispunerea manetei franei de mana a permis obtinerea unui spatiu suplimentar. Consola integreaza o noua maneta a cutiei de viteze cu insertii din crom satinat.
• Panourile portierelor integreaza manere de deschidere robuste si cotiere din material placut la atingere.
Noile scaune sunt mai confortabile si mai usor de reglat.
• Scaunele dispun de o noua armatura si beneficiaza de o spuma mai densa, asigurand o mai buna sustinere laterala si o durabilitate superioara.
• Lungimea sezutului a fost marita cu 20 mm.
• Scaunele dispun de tetiere noi, reglabile.
• Scaunul soferului dispune de acum de o cotiera, de reglaj lombar si de un nou mecanism de reglare pe inaltime (60 mm).
• Tapiteria moderna, cu cusaturi aparente, contribuie la impresia generala de veritabil SUV a Noului Duster.
Pentru un plus de confort
Volumul spatiilor de depozitare de la interior sporeste cu 5,8 l, ajungand in total la 28,6 l. Printre spatiile noi se numara un sertar situat sub scaunul pasagerului din fata, avand capacitatea de 2,7 l.
Noul Duster dispune de un portbagaj cu un volum echivalent cu cel al predecesorului sau: 445 dm3 in versiunea 4X2 si 376 litri in versiunea 4X4.
Atentia deosebita acordata insonorizarii a permis reducerea la jumatate a nivelului de zgomot perceput in habitaclu.
Noi echipamente pentru un plus de confort
• Noul Duster beneficiaza de un sistem de climatizare automata. Datorita celor cinci aeratoare (3 centrale si 2 laterale), repartizarea aerului rece sau cald este optima in interiorul vehiculului. Sistemul a fost imbunatatit in mod special pentru tarile calde.
• Modelul propune de acum cardul maini libere, tehnologie utilizata de mai multi ani in cadrul Grupului Renault. Usor de utilizat, sistemul declanseaza automat deschiderea tuturor portierelor la apropierea soferului si incuierea acestora (insotita de un semnal sonor) atunci cand acesta se indeparteaza. Nu mai este necesara nici utilizarea cheii pentru pornirea masinii, acest lucru realizandu-se cu ajutorul butonului start/stop.
• Noul Duster dispune de un avertizor de depasire in unghiul mort. Cei 4 senzori cu ultrasunete amplasati in colturile masinii detecteaza prezenta vehiculelor (motociclete sau camioane) situate in spate sau in lateral. Pericolul este semnalat printr-un martor luminos situat in oglinda retrovizoare laterala.
Aceste echipamente usureaza viata la volan a utilizatorilor.
Noul Duster ofera un plus de siguranta datorita structurii ranforsate, noilor armaturi ale scaunelor, airbag-urilor cortina si sistemului de aprindere automata a farurilor.
Noua directie asistata electric usureaza manevrele atat in oras cat si in parcurs off-road. La drum intins, aceasta ii asigura Noului Duster un comportament dinamic si o placere de a conduce la cel mai inalt nivel.
O experienta 4X4 imbunatatita
Noul Duster prezinta capacitati offroad la cel mai bun nivel din segment si se dovedeste si mai agreabil in utilizare.
Un SUV adevarat, noul Duster pastreaza capacitatile offroad care au facut succesul primei generatii. Desi vizual afiseaza o alura mai impozanta, Noul Duster nu se indeparteaza de dimensiunile predecesorului sau:
• 4,3 m lungime si 1,8 m latime;
• o garda la sol de 210 mm ;
• un unghi de atac apropiat de 30° si un unghi de degajare de 33° care ii confera capacitati reale in offroad.
Noul Duster dispune de noi sisteme de asistenta pentru un plus de confort si siguranta.
• Modelul este echipat cu un sistem « multiview camera » alcatuit din 4 camere de filmat (1 frontala, 2 laterale si 1 in spatele vehiculului). Datorita acestuia, soferul poate observa ce se afla in jurul masinii sale si poate realiza manevrele in off-road in deplina siguranta. Acest echipament se dovedeste la fel de practic in utilizarea cotidiana in timpul manevrelor de parcare. Sistemul se declanseaza automat la cuplarea treptei de marsarier
• Sistemul de control la coborare (Hill Descent Control), completat de sistemul de asistenta la demarajul in rampa (Hill Start Assist) faciliteaza conducerea in teren accidentat.
Pentru adeptii traseelor offroad, ecranul de informatii 4x4 afiseaza o busola si indica in timp real inclinarea vehiculului.
In materie de motorizari Noul Duster este echipat cu motoarele pe benzina SCe 115 (in versiunea 4X2) si TCe 125 (in versiunile 4X2 si 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuala.
In ceea ce priveste oferta Diesel, modelul propune blocul dCi 90 CP in versiunea 4X2 si dCi 110 CP in versiunile 4X2 si 4X4, combinate cu o cutie de viteze manuala. Motorul dCi 110 CP (in cazul versiunii 4X2) poate fi echipat cu cutia de viteze automata cu dublu ambreiaj EDC.
Duster : reinnoirea unui model emblematic
Model de vocatie internationala, Duster s-a impus ca un bestseller al Grupului Renault in intreaga lume. In interiorul gamei Dacia, Duster lasa o amprenta puternica pe piata modelelor SUV. In decurs de sapte ani, modelul a cucerit o clientela numeroasa, in cautarea unui vehicul polivalent, fiabil si abordabil.
Conceput pentru a aborda orice tip de traseu, pe sosea sau in offroad, Duster s-a ilustrat prin fiabilitatea sa.
Capacitatile sale in teren dificil si manevrabilitatea sa au fost puse din plin la incercare in competitii renumite: Trofeul Andros (Franta), Raliul Gazelelor (Maroc), Cursa de la Pikes Peak International Hill Climb (Statele Unite).
Lansat mai intai sub marca Dacia, Duster este vandut incepand din 2011 si sub marca Renault in America Latina (Brazilia, Argentina, Mexic, Chile si Columbia…), precum si in Rusia si in India. Duster a fost vandut pana acum in peste 2 milioane de exemplare in peste o suta de tari sub cele doua marci.
In primul semestru din 2017, Dacia a afisat un nou record de vanzari cu peste 332 800 de unitati vandute in lume, in crestere cu aproape 12 %. In Europa, cota sa de piata creste cu 0,1 puncte (pana la 2,6 %), in regiunea Eurasia cu 0,2 puncte (pana la 3,2 %) si cu 7 puncte in Maghreb (pana la 23,5 %). Din cele 44 de tari unde este comercializata marca Dacia, 22 au stabilit in primul semestru recorduri in materie de cota de piata sau de vanzari.