© 2024 Auto.ro
Anul 2012 ar putea aduce amenzi de sute de milioane de euro pentru producatorii de automobile, din cauza emisiilor de noxe. Dacia se afla pe locul trei in topul viitorilor platitori de amenzi.
Constructorii auto risca sa piarda sume importante pe fondul noilor reglementari impuse de Bruxelles, care a fixat pentru anul 2012, ca obiectiv, un nivel de 130 de grame de CO2 pe kilometru. Pornind de la nivelul de noxe, va fi stabilit un prag de poluare, luand in calcul si alti factori precum greutatea si alte detalii tehnice.
Potrivit unei simulari efectuate de PriceWaterhouseCoopers, cele mai mari amenzi (2.000 de euro pentru fiecare masina vanduta) vor fi platite de Daimler, proprietarul Mercedes-Benz. Pe locul doi se situeaza Mazda, topul fiind incheiat de Dacia, care ar putea fi amendata cu 1.800 euro pentru fiecare autoturism livrat.
Desi calculele sunt teoretice, acestea trag un semnal de alarma privind necesitatea scaderii emisiilor poluante. Daca in 2006 masinile inmatriculate in Europa emiteau, in medie 161 de grame de CO2 pe km, anul precedent emisiile au coborat la 140 de grame.
Pentru 2012, pragul scade si mai mult, la 130 grame CO2 pe kilometru, valoare impusa de Comisia Europeana, iar in 2020, constructorii auto se vor vedea obligati sa respecte un nivel de numai 95 grame pe kilometru.