rss

Test Drive Dacia Dokker

  1. 09/07/2015
  2. Categoria: Dacia
  3. Tags: Dacia

Principalul atu cunoscut al lui Dokker este ca ofera cel mai ieftin metru cub din piata. Puteti verifica usor spusele mele daca va uitati la concurenta: Fiat Doblo/ Opel Combo, Peugeot Partner, Citroen Berlingo, sau la mai titratii Ford Tourneo, Mercedes Benz Citan si VW Caddy. Veti vedea diferente de minim  3000 de euro fata de cel mai bine echipat Dokker.

Noi am testat Dacia Dokker Laureate 1.5 dCi 90 CP care poate fi cumparata cu 13.720 euro cu TVA inclus. Asa cum spuneam mai sus Dacia Dokker ofera un spatiu interior total de 3 metri cubi in ambele variante. Accesul la acest spatiu generos este facilitat de cele doua usi spate asimetrice, al celor doua usi laterale glisante, dar si inaltimea redusa a pragului zonei de incarcare.

Ca sa aflam limitele acestui automobil interesant al lui Dacia, noi l-am scos din circuitul sau normal si l-am “chinuit” pe drumuri neamenajate, de munte. Dincolo de ADN-ul sau de van nedisimulat, Dacia Dokker se comporta admirabil pe trasee montane acolo unde vei intalni cu preponderenta SUV-uri sau motociclete enduro. Motorul turbodiesel common rail euro 5, de 1.5 litri capacitate nu are o putere deosebita, generand doar 90 CP, insa dezvolta un cuplu bun de 200 Nm de la 1750 rot/min. Cutia este bine etajata si moduleaza eficient transmiterea energiei motorului catre roti, consumul mediu obtinut in conditii de sarcina plina, fiind in jurul valorii de 6.0 litri/100km. In offroad sasiul n-a pus probleme de rezistenta la torsiune, insa am descoperit ca trebuie rulat atent pe suprafete accidentate din cauza garzii la sol reduse, al ampatamentului (similar cu cel al lui Lodgy) si al consolelor proiectate pentru rulaj normal pe asfalt. Aici am atins o limita de bun simt al rulajului cu Dacia Dokker.

Comparativ cu rulajul pe autostrada,  masina este stabila pana in jurul vitezei de 180 km/h, mai sus de aceasta viteza, ADN-ul de van isi spune cuvantul, chiar incarcat fiind. Consumul creste urmand efortul motorului.
De remarcat directia asistata hidraulic, cu o setare fidela rulajului indelungat, si sistemul de franare prompt si linistitor.

La rularea in curbe am remarcat tendinta de subvirare. Dar automobilul este bine echilibrat are un comportament rutier agreabil, in ciuda zgomotului interior ridicat datorat atat formei caroseriei cat si insonorizarii ce poate fi imbunatatita, fapt ce va creste costul de achizitie.

Putem vorbi si de un confort specific clasei van-urilor. Spatiul interior generos este gandit pentru functionalitate si mai putin pentru confort sporit, insa dupa o usoara acomodare cu scaunele si bancheta spate, calatoria devine excelenta.
Dokker, fidel principiului Dacia, beneficiaza de ingredientele de succes indiscutabile: fiabilitate, robustete si un raport calitate/pret imbatabile.

In versiunea de persoane, condusa de noi, Dacia ofera numeroase echipamente care disimuleaza ADN-ul de van al produsului. Ma refer aici la exemplarul sistem MediaNav, practic si intuitiv, oferit optional contra sumei de 300 de euro cu tva inclus. Sistemul amintit mai sus contine sistem de navigatie cu precizarea punctelor de interes in jurul tau, conectivitate Bluetooth (pentru telefon) si autoradio MP3. Priza USB este situata in partea superioara dreapta.

Desi la nivel de aspect nu obtine un vot de acceptare majoritar Dacia Dokker, alaturi de Logan si Duster, reprezinta inca o lovitura de KO pentru concurenta. Spatiul generos de incarcare, habitabilitatea buna, motorizarea eficienta si echiparea rezonabila, toate acestea oferite cu un pret redus, au ca rezultat faptul ca Dacia Dokker si-a castigat publicul sau loial.



Vizualizari: 6105