© 2024 Auto.ro
Pentru prima data pe un circuit, Scuderia Ferrari va utiliza acest ulei pentru motor la Grand Prix-ul Chinei (Shanghai)
In acest week-end, Scuderia Ferrari va rula pe un circuit de Formula 1 folosind uleiul ultraperformant pentru motor Shell Helix Ultra cu tehnologie Shell PurePlus. Aceasta tehnologie produce uleiuri de baza din gaze naturale, in loc de titei, oferind o formula Shell Helix Ultra pentru curse, care asigura un nivel imbunatatit de curatare si protectie a motorului, iar rezultatul este o eficienta mai mare.
Guy Lovett, director de tehnologie Shell Formula One, declara: "Motorul monopostului SF15-T depaseste nivelul de 600 cai-putere, iar turbocompresorul, care atinge turatii de pana la 2000 rotatii per secunda, poate functiona la temperaturi care ajung si la 1000 grade C. Noul ulei trebuie sa faca fata acestor conditii, dar in acelasi timp va atinge si un nivel de protectie pentru a se depasi durata de viata a motorului - de peste 4.000 de kilometri -, tinand cont ca fiecare pilot are alocate doar patru motoare pentru tot sezonul. In mediul unui motor de Formula 1, cu temperaturi ridicate si stres ridicat, uleiul potrivit pentru motor poate furniza un avantaj decisiv".
Tehnologia Shell PurePlus este un proces "gas-to-liquid" (GTL) revolutionar, dezvoltat in peste 40 de ani de cercetare, care transforma gazele naturale intr-un ulei de baza extrem de curat, aproape fara nici una din impuritatile existente in titei. Uleiul de baza este o componenta principala a lubrifiantilor finiti. Uleiul de baza este produs la uzina Pearl GTL din Qatar, un parteneriat intre Shell si Qatar Petroleum - in prezent, cea mai mare sursa de produse GTL din lume. Prin integrarea lantului de valori al gazului din Qatar si a lantului global de furnizori de lubrifianti al Shell, Shell Helix Ultra cu tehnologia PurePlus - uleiul pentru motor utilizat pe sosea - este disponibil soferilor de pretutindeni. Acum, dupa trei ani de teste intense, o noua formula Shell Helix Ultra pentru curse este disponibila pentru a fi utilizata de noul motor Ferrari V6 pe un circuit de Formula 1.
Dave Salters, director de dezvoltare a motorului la Scuderia Ferrari, declara: "A fost un program dedicat si de succes pentru dezvoltarea unui ulei pentru Formula 1 bazat pe tehnologia Shell PurePlus, prin care s-a facut un pas important in eficienta motorului, dar, in acelasi timp, a mentinut protectia necesara pentru acest tip de motor de Formula 1, suspus unor solicitari foarte mari. Alaturi de echipa de dezvoltare Shell, am lucrat impreuna la dezvoltarea si introducerea unor noi tehnologii privind uleiurile si combustibilii pentru a imbunatati eficienta si consumul de combustibil al motorului. Actualul regulament si arhitectura motorului recompenseaza aceste castiguri de eficienta, care au fost dezvoltate cu aceasta tehnologie avansata a uleiului".
Prin combinarea uleiului de baza pur obtinut din gaze naturale cu o selectie de aditivi de inalta performanta se obtine o formula de ulei pentru motor, de calitate mai mare, produsa de Shell pentru Scuderia Ferrari. Acesta curata si lubrifiaza motorul, ceea ce contribuie la minimizarea pierderilor prin frecare si asigura ca nivelul maxim de energie din combustibil ajunge la roti de-a lungul cursei. De asemenea, contribuie la furnizarea unei imbunatatiri a consumului - aspect care a devenit si mai important dupa ce regulamentul tehnic a limitat cantitatea de combustibil (100 kg pe cursa).
Mark Wakem, lider de dezvoltare a uleiului Shell pentru motorul de Formula 1, spune: "Shell Helix Ultra pentru Scuderia Ferrari este conceput si dezvoltat sa imbunatateasca puterea si eficienta motorului prin reducerea pierderilor din interiorul acestuia. Atunci cand lubrifiantul protejeaza si mentine suprafetele, cu cat reduci mai mult frecarea, cu atat ai mai multa putere disponibila pe care sa o transferi din combustibil catre roti pentru performante optime".