© 2024 Auto.ro
Un nou raport sugereaza ca Ferrari ar putea construi un crossover autentic, impreuna cu inlocuitorul lui GTC4Lusso.
Mai toti constructorii de automobile de lux vand SUV-uri sau se pregatesc de acest lucru - chiar si Lamborghini, Aston Martin si Rolls-Royce. Ferrari, pe de alta parte, a spus in mod explicit ca nu doreste sa produca SUV-uri. CEO-ul companiei, Sergio Marchionne, a declarat, la inceputul acestui an, ca "va trebui sa ma impuscati mai intai" inainte ca Ferrari sa construiasca un SUV. Doar asa vom rezolva asta.
Se pare ca nu, daca raportul prezentat de revista Car din Marea Britanie. Georg Kacher, spune ca un SUV Ferrari, codificat intern F16X, este dezvoltat pentru lansare in anul 2021. Modelul F16X, despre care anunta surse anonime ale Ferrari, ca nu este un SUV, ca atare - va fi construit alaturi de inlocuitorul lui GTC4Lusso.
Articolul britanic anunta ca modelul F16X va avea o inaltime mai ridicata decat GTC4Lusso. De asemenea, va primi usi cu deschidere in opozitie (suicidal doors) in spate, pentru un acces mai bun la bancheta din spate si va folosi aceeasi arhitectura de aluminiu ca si modelul GTC4Lusso.
Ferrari a dezvoltat un nou sistem de tractiune integrala pentru GTC4Lusso, iar predecesorul sau, FF utilizeaza o cutie de transfer separata cu doua trepte pentru a actiona puntea fata. Acest sistem elimina necesitatea ca un arbore cardanic sa treaca de la transmisia din spate pana la rotile din fata, ceea ce inseamna ca motorul poate fi montat mai jos pe sasiu. Este probabil ca F16X sa utilizeze o versiune a acestui sistem de tractiune integrala, deoarece va fi strans legata de inlocuirea lui GTC4Lusso.
Spre deosebire de GTC4Lusso, F16X nu ar fi oferit cu motorizarea V12, ci mai degraba un V8 cu posibilitate de asistenta hibrida. Acest V8 va fi probabil o evolutie a unitatii turbo de 3,9 litri folosita pe modelul California T si GTC4Lusso T.
Deci, chiar daca zvonurile despre SUV-ul Ferrari, spun ca ar fi diferit de restul gamei, acesta oricum ar reprezenta o mare schimbare de filosofie pentru companie daca va ajunge in productia de serie.
Marchionne a spus ca incearca sa majoreze vanzarile Ferrari la 10.000 de unitati pe an pana in 2025, dar cu siguranta compania nu are nevoie de un SUV pentru a face acest lucru. In momentul de fata, vinde in jur de 8000 de masini pe an si, cu siguranta, ar putea gasi inca 2000 de cumparatori fara probleme.
Acestea fiind spuse, Ferrari este acum o companie publica, in urma listarii la bursa. asa ca, probabil, Marchionne simte garantat, presiunea de a aduce un varf de vanzari.