© 2024 Auto.ro
Fisker va utiliza un motor dezvoltat de bavarezii de la BMW in cadrul sistemului de propulsie hibrida ce va echipa viitorul Atlantic. Unitatea "imprumutata" este un 2.0 turbo de 240 de Cai Putere.
Dupa ce au aparut o serie de zvonuri care anuntau o colaborare Fisker-BMW, oficialii californieni au decis sa confirme speculatiile. Intelegerea dintre cele doua case auto vizeaza producatia viitorului Atlantic, care va utiliza un propulsor fabricat de BMW.
Continuand traditia hibrida, unitatea germanilor va face casa cu un motor electric, impreuna cele doua unitati fiind capabile sa dezvolte 304 Cai Putere. Noul Fisker Atlantic va utiliza a doua generatie a trenului de propulsie hibrid EVer (Electric Vehicle extended range) asistat de unitatea BMW pe benzina.
Motorul bavarezilor combina injectia directa de ultima generatie cu sistemul Valvetronic. Unitatea poate livra 240 de cai putere intre 5000 si 6500 de rotatii pe minut, asigurand totodata si un cuplu motor de 350 Nm. In prezent, acest motor echipeaza modelele 328i, 528i, Z4 sDrive28i, X1 xDrive28i si X3 xDrive28i.
Sedanul californienilor va fi lansat la Salonul Auto de la New York, iar pretul de comercializare ar putea sari de 50.000 de dolari, valoare estimata pana in prezent. Ulterior, constructorul auto va propune hibridul si cu alte versiuni de caroserie, inclusiv cabriolet.