© 2024 Auto.ro
Ford a dezvaluit astazi noul Ford Mustang dedicat pietei din Europa - cu un design mai atragator, un motor sofisticat, imbunatatiri la nivelul suspensiilor, sisteme avansate de asistenta a soferului si optiuni suplimentare de personalizare pentru modelul sport.
Profilul lui Mustang, puternic si usor de recunoscut, ofera acum linii mai agresive si mai atletice, imbunatatite de tehnologia LED pentru blocurile optice, de cele 11 nuante exterioare curajoase si de noile optiuni in ceea ce priveste jantele din aliaj. Ford anticipeaza ca noul Mustang va avea cea mai rapida acceleratie din istorie, motorul V8 de 5.0 litri care dezvolta 450 CP fiind cuplat cu noua transmisie automata Ford cu 10 trepte.
Adaptat pentru a se ridica la asteptarile clientilor europeni, caracterul dinamic al lui Mustang este optimizat cu ajutorul sofisticatei suspensii ajustabile MagneRide si al sistemului selectabil Drive Modes, care include optiunea personalizabila My Mode. Tehnologia evacuarii cu supape active include inovatorul mod "Good Neighbour", dezvoltat pentru a nu deranja vecinii la ore matinale sau noaptea tarziu.
Tehnologiile avansate de asistenta a soferului de pe Mustang includ Sistemul de asistenta pre-coliziune cu depistarea pietonilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection) si Sistemul de mentinere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid), care imbunatatesc experienta la volan oferindu-i soferului linistea necesara la condus. Interiorul contemporan de nivel inalt vine cu materiale moi la atingere si cu un instrumentar de bord de 12 inci complet digital care le ofera pasagerilor o experienta de top.
Inconfundabilul Mustang
Exteriorul noului Ford Mustang este acum mai agresiv si mai atletic, conservand insa caracterul usor de recunoscut filtrat prin mai mult de 50 de ani de productie a modelului. Profilul capotei este acum coborat si integreaza prize de aer, iar combinatia cu grila frontala revizuita ii ofera lui Mustang o fata incisiva si agresiva, imbunatatind in acelasi timp aerodinamica.
Clare, luminoase si eficiente energetic, farurile, luminile de zi, indicatoarele de directie si stopurile tri-dimensionale triple iconice beneficiaza toate in standard de tehnologia LED in Europa, in timp ce proiectoarele de ceata LED sunt si ele disponibile pe Mustang. Ramele blocurilor optice frontale au fost restilizate pentru a se asorta cu forma trepezoidala a grilei superioare.
O gama larga de optiuni de personalizare le va oferi clientilor Mustang din Europa posibilitatea de a iesi in evidenta si mai mult. Sunt disponibile trei noi nuante metalizate indraznete - Kona Blue, Orange Fury si Royal Crimson. Noile jante de 19 inci din aliaj sunt oferite in mai multe variante de finisaj, fiecare cu propria sa personalitate, inclusiv Nickel, Ebony Black si Polished Aluminium.
Interiorul noului Mustang prezinta o atmosfera care tinde spre zona premium. Materiale noi moi la atingere sunt asezate pe fetele de usi, iar manerele usilor sunt finisate in aluminiu. Consola centrala este acoperita cu un material moale cusut manual intr-o nuanta contrastanta, efectul rezultat fiind unul dinamic si de calitate superioara. Rama care inconjoara panoul de comenzi de pe bord este disponibila in trei finisaje din aluminiu.
Un pachet interior Carbon Sport este la randul sau la dispozitia doritorilor pe intreaga gama Mustang si include insertii Alcantara la nivelul portierelor si al scaunelor, un maner din fibra de carbon al schimbatorului de viteze si o rama din fibra de carbon pentru instrumentele de pe panoul de bord. Scaune cu tapiterie din piele, incalzite si aerisite si un volan incalzit sunt de asemenea disponibile in premiera la nivel de gama, oferind un nivel de confort de top. Clientii care opteaza pentru scaunele Recaro din piele au acum optiunea de a alege intre trei nuante de culoare: Show Stopper Red, Midnight Blue sau Ebony.
Performante de varf
Performantele si experienta de sofat au reprezinta nucleul ADN-ului Mustang inca de la lansarea modelului, care a avut loc in 1964. Imbunatatirile la nivelul motorului, al sasiului si al sistemelor tehnologice ii ofera lui Mustang posibilitatea de a pune la dispozitia clientilor cea mai satisfacatoare experienta de pana acum.
Motorul Ford V8 de 5.0 litri a fost dezvoltat pentru a livra mai multa putere si pentru a oferi o plaja mai larga de turatii decat pana acum. Varful de putere anticipat, 450 CP, este sprijinit de introducerea unei tehnologii duale complexe care ofera injectie directa de inalta presiune si injectie multipunct la presiune scazuta, oferind astfel cuplu robust la turatii mici.
Noul Mustang EcoBoost de 2.3 litri ofera 290 CP si vine cu o experienta antrenanta de sofat multumita functiei Overboost a turbocompresorului - care se activeaza in sarcina maxima pentru a oferi un plus de acceleratie dupa fiecare schimbare superioara de treapta - si noii transmisii automate cu 10 rapoarte.
Avansata cutie de viteze cu 10 trepte ofera eficienta in economia de carburant si o acceleratie imbunatatita. Sistemul electronic de control al transmisiei permite accesul la setari care optimizeaza performanta prin sistemul Drive Modes, iar sistemul adaptiv ce programeaza schimbarile de treapta ii permite transmisiei sa se adapteze la schimbarile conditiilor de rulare si sa selecteze treapta optima indiferent de situatie - de la vitezele de croaziera la acceleratiile brutale pe linie dreapta. Clapetele montate pe volan le ofera soferilor control maxim la schimbarea treptelor.
"In mod normal, cand schimbi treptele pierzi timp pretios", spune Matthias Tonn, Inginerul-sef al programului de dezvoltare Mustang in cadrul Ford Europa. "Noua transmisie cu 10 trepte a lui Mustang ii permite motorului sa dezvolte varful de putere si de cuplu in timpul schimbului in treptele superioare de viteza pentru a oferi o acceleratie mai rapida si performante liniare. Ne asteptam ca rezultatul sa fie cel mai rapid Mustang la nivel de acceleratie dezvoltat vreodata".
Transmisia manuala cu sase trepte disponibila pe ambele versiuni de motorizare a fost si ea imbunatatita cu scopul de a oferi nivelul optim de cuplu. Pe motorul V8 de 5.0 litri, transmisia manuala a fost complet regandita pentru a include un ambreiaj de tip twin-disc si o volanta cu masa dubla, scopul fiind cresterea ofertei de cuplu si o modulare mai eficienta a ambreiajului. Motorul ofera Launch Control in versiunea standard pentru starturi consistente si cu tractiune maxima. Pachetul Electronic Line Lock, care aplica doar franele pe rotile din fata, ii lasa soferului posibilitatea de a roti doar rotile posterioare si este acum standard si pe motorul EcoBoost de 2.3 litri dupa ce anterior fusese disponibil astfel impreuna cu motorul V8 de 5.0 litri. Acest sistem ajuta la starturi de pe loc in conditii optimizate.
Inginerii Ford au crescut randamentul pachetului dinamic oferit de Mustang pentru a le pune la dispozitie clientilor o experienta speciala de sofat. Amortizoarele recalibrate imbunatatesc stabilitatea in viraje, iar suspensia posterioara este rigidizata, reducand miscarile nedorite care apar in zonele extreme ale masinii. Barele anti-ruliu mai groase controleaza de asemenea flexiunile caroseriei si ale sasiului pentru o manevrabilitate precisa.
Noul sistem optional de suspensii MagneRide Damping System poate oferi un raspuns fulgerator la schimbarile conditiilor de rulare. Fluidul special din amortizoare poate fi stimulat electronic pentru a oferi rezistenta ridicata sau scazuta in functie de context. Senzorii monitorizeaza condiutiile de rulare de 1000 de ori pe secunda pentru a asigura performante optime la nivelul directiei.
Mustang ofera doua noi moduri de rulare selectabile prin sistemul Drive Modes pentru a-i ajuta pe soferi sa asorteze cu scenariul de moment controlul electronic al stabilitatii, raspunsul acceleratiei, schimbarile de trepte ale cutiei automate, directia si setarile sistemului de evacuare cu supape active. Aceste doua moduri se adauga deja existentelor Normal, Sport, Track si Snow/Wet:
Noua tehnologie de evacuare cu supape active (Active Valve Performance Exhaust) le ofera in premiera celor de la volan posibilitatea de a ajusta notele sistemului de evacuare pentru a se asorta cu starea de moment sau cu contextul exterior. Inovatorul Good Neighbour Mode ("Bunul vecin") poate fi programat sa limiteze automat sunetul evacuarii in segmente pre-programate ale zilei pentru a nu-i deranja pe vecini in momentul pornirii legendarului V8 de 5.0 litri la ore matinale.
Tehnologie inteligenta pentru siguranta si confort
Mustang le va fi oferit clientilor din Europa impreuna cu o linie vasta de tehnologii de asistenta a soferului care includ Sistemul de asistenta pre-coliziune cu depistarea pietonilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection), dezvoltat pentru a reduce severitatea sau chiar pentru a evita complet coliziunile frontale in care sunt implicati pietonii sau care implica alte masini.
Clientii vor putea fi mai siguri ca niciodata in spatele volanului, fiind asistati de tehnologii precum Asistenta pre-impact cu frana activa si detectarea pietonilor, Tempomatul adaptiv, Sistemul de mentinere a benzii de rulare, Alerta la parasirea benzii de rulare si Sistemul de detectare a nivelului de oboseala a soferului.
Mustang va fi oferit in premiera cu tehnologia Cruise Control Adaptiv (Adaptive Cruise Control) si cu Sistemul de alerta in functie de distanta (Distance Alert), acestea ajutand soferii sa mentine o distanta corecta fata de vehiculul din fata, dar si cu Sistemul de avertizare la parasirea benzii (Lane Departure Warning), care ii anunta pe soferi in momentul in care acestia parasesc accidental banda de rulare. Sistemul de mentinere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid) poate actiona volanul pentru a impinge masina inapoi in interiorul benzii. Tehnologiile sofisticate disponibile acum pe Mustang vor contribui la un scor imbunatatit in cadrul testelor de siguranta Euro NCAP.
Un instrumentar de bord LCD complet digital si personalizabil cu dimensiunea de 12 inci va afisa informatii asortate cu modul de rulare selectat prin Drive Modes - sistem similar celui disponibil pe supercar-ul Ford GT - ajutandu-i pe soferi sa scoata maxim din fiecare experienta in spatele volanului. Configuratia ceasurilor digitale de bord se va schimba automat in functie de modul selectat si poate fi programata de sofer sa afiseze o gama larga de cadrane colorate intr-una dintre cele 7 nuante disponibile. Soferii exemplarelor Mustang echipate cu display-ul digital de 12 inci vor avea ocazia de a vedea o premiera in industrie: o animatie inspirata din jocurile video care se activeaza in momentul activarii sistemului Electric Line Lock.
Noul Mustang ofera, de asemenea, sistemul de comunicatii si multimedia SYNC 3, care le da posibilitatea soferilor de a-si controla telefoanele inteligente conectate, sistemul audio, navigatia si functiile climatizarii utilizand comenzi vocale conversationale sau gesturi precum "pinch" sau "swipe" pe display-ul dcentral de 8 inch. Sistemul este compatibil cu Apple CarPlay si Android Auto™.
Livrarile noului Ford Mustang catre clientii din Europa vor debuta in 2018.