© 2024 Auto.ro
Noul Transit Custom Plug-In Hybrid (PHEV, hibrid cu incarcare la priza), conceput pentru a imbunatati calitatea aerului ruland in mod complet electric pe majoritatea traseelor sale urbane, si-a facut debutul in cadrul evenimentului Cenex Low Carbon Vehicle 2017, care are loc in Millbrook, Marea Britanie.
Modelul isi face aparitia publica intr-un moment in care Ford pregateste 20 de exemplare Transit PHEV pentru proiectul-test din Londra care va incepe la finalul anului 2017 si care va explora modurile in care utilitarele hibride pot contribui la tintele de reducere a poluarii aerului si pot imbunatati productivitatea operatorilor in conditii urbane - cel mai dur mediu de lucru pentru vehiculele comerciale.
Programat pentru productia de serie in 2019 ca parte a promisiunii Ford de a le oferi clientilor masini electrice accesibile si capabile, Transit Custom PHEV este propulsat de un sistem hibrid anvansat care ofera o autonomie cu zero emisii de peste 50 de kilometri si integreaza multipremiatul motor pe benzina 1.0 EcoBoost ca prelungitor de autonomie. Motorul EcoBoost incarca acumulatorii pentru a oferi posibilitatea realizarii unor calatorii mai lungi intre incarcari, oferindu-le operatorilor o eficienta si o flexibilitate de varf.
Proiectul este sprijinit de organizatia guvernamentala Transport for London si implica business-urilor si autoritati din mai multe domenii* care-si desfasoara activitatea in mediul urban, inclusiv Politia Metropolitana, care va integra utilitarele in operatiunile sale zilnice. Pentru a intelege modul in care pot fi maximizate beneficiile utilizarii unor masini electrificate, cele 20 de exemplare Transit PHEV vor folosi un sistem telematic avansat care va colecta informatii legate de performantele masinilor in timp real.
In plus, vehiculele implicate in test vor utiliza tehnologiile de geolocalizare si geofencing, care sunt capabile sa modifice setarile masinilor in functie de locul in care se afla acestea. Aceasta functie ar putea fi utilizata, de exemplu, pentru ca inginerii sa se asigure ca sistemul hibrid este comutat pe modul 100% electric atunci cand masina intra intr-o zona cu emisii reduse obligatorii in centrul orasului.
Ford este primul producator auto de volum care ofera tehnologia hibrida plug-in in acest segment al pietei. Sistemul ii permite masinii sa ruleze electric pe traseele urbane, cu emisii zero, in timp ce motorul EcoBoost compact si eficient incarca suplimentar acumulatorii atunci cand e nevoie de acest lucru. Transit Custom PHEV utilizeaza o configuratie in serie a sistemului hibrid, rotile masinii fiind actionate exclusiv de motorul electric, fara implicarea directa a motorului cu ardere interna.
Pachetul de acumulatori Litiu-Ion are un design compact, fiind racit cu lichid si este asezat sub podeaua zonei de incarcare, pastrand astfel nealterate,capacitatea si volumul de incarcare oferite de versiunea standard a lui Transit Custom.
Sistemul de propulsie hibrid plug-in le ofera utilizatorilor o gama de beneficii. In plus fata de capacitatea de a rula cu emisii zero pe o distanta care depaseste 50 de kilometri, Transit Custom PHEV utilizeaza benzina pentru a atinge o autonomie totala de peste 500 de kilometri. Un sistem de propulsie hibrid plug-in permite, de asemenea, o capacitate de incarcare superioara vehiculelor 100% electrice si abilitatea incarcarii rapide si usoare de la orice priza normala.
De asemenea, Ford a anuntat recent o strategie ambitioasa la nivelul electrificarii gamei din China, confirmand ca 70% dintre modelele vandute pe aceasta piata vor avea versiuni electrificate pana in 2025. In luna august, Ford a semnat o intelegere cu Anhui Zotye Automobile Co., Ltd., producator chinez de top concentrat pe dezvoltarea si productia masinilor electrice, pentru a explora posibilitatile lansarii unei game de masini 100% electrice pe cea mai mare piata auto a lumii.