© 2024 Auto.ro
Dupa doua fotografii de tip teaser si cateva informatii nu foarte concludente, General Motors – reprezentata, in acest caz, de marca GMC – a prezentat la Salonul Auto de la Detroit conceptul Granite.
Ca una dintre cele patru marci GM ramase dupa procesul de epurare, GMC trebuie sa convinga in viitor ca logo-ul celor trei litere inseamna ceva mai mult decat camionete Chevrolet cu un look usor diferit.
O prima schimbare este evidentiata de insasi natura lui Granite: masina este un concept-car, sfindand regula care spune ca GMC nu trebuie sa produca asemenea vehicule. Apoi, in loc de o utilitara omnipotenta, foarte capabila pe aproape toate tipurile de teren si... imposibil de parcat intr-un spatiu normal, avem de-a face cu un crossover compact, doar ceva mai “rasarit” decat un Volkswagen Polo.
Americanii l-au botezat Urban Utility Vehicle, insa nu au divulgat si pe ce platforma tehnica este construit; pe de alta parte, asemanarea destul de evidenta cu Chevrolet Orlando i-a determinat pe specialistii de peste Ocean sa parieze pe o versiune a arhitecturii Delta II. Apropo de design: acesta este mai sculptat si mai agresiv decat al “varului” fabricat de Chevy, fara insa a copia linia patratoasa a rivalilor Scion xB sau Nissan Cube.
De fapt, daca va intra in serie – plus/minus acele faruri “smechere” si setul de roti dolofane –, Granite va surprinde cu dimensiunile neobisnuite: este la fel de scund ca o masina de clasa mini, insa este sensibil mai lat si mai lung.
Sub capota insa, lucrurile nu mai sunt atat de revolutionare: in loc de un motor electric sau macar o propulsie hibrida, conceptul lui GMC dezvaluie un simplu motor pe benzina. OK, nu este chiar orice motor, ci un vioi “patru-cilindri” de 1,4 litri supraalimentat, in stare de 138 CP si 201 Nm; in plus, este conectat la o transmisie automata cu sase trepte, ce va intra la randu-i in dotarea standard daca Granite va primi unda verde.
Apropo, se asteapta ca evenimentul sa se produca anul viitor...