© 2024 Auto.ro
Una dintre cele mai reusite arhitecturi din patrimoniul tehnic al lui General Motors, Zeta, va trece printr-o serie de modificari importante in urma carora ea va deveni mai usoara si mai ecologica.
Prima masina care va folosi noua Zeta va fi viitoarea generatie a lui Holden Commodore, ce va apare in 2013.
“Zeta II” va incorpora in constructia sa numeroase componente din materiale usoare si, posibil, chiar si o serie de componente din materiale compozite. Ea va fi realizata in asa fel incat sa fie compatibila cu o paleta de propulsoare eficiente – diesel si hibride, deopotriva – si sa fie cat mai usor de produs la nivel global.
Printre marcile care vor beneficia de pe urma serviciilor ei se numara Cadillac si Chevrolet (pe piata din SUA), Buick (pe piata chineza) si Holden (pe piata din Australia).
Actuala arhitectura Zeta si-a facut pionieratul in Australia pe Holden Commodore, dar General Motors ii trasase inca din start o “lista” de sarcini globale. Dovada si faptul ca, azi, Zeta se regaseste sub caroseriile a numeroase modele vandute de General Motors in toate colturile lumii, din China si Coreea de Sud pana in Marea Britanie si America de Nord.
De fapt, fostul lider mondial este asa de multumit de aceasta platforma, incat are de gand sa o modernizeze incontinuu pana in 2020 (evident, daca va mai exista GM la acea vreme).