© 2024 Auto.ro
Honda va lansa prototipul hibrid CR-V la Salonul Auto de la Frankfurt de la 2017, prefigurand primul SUV cu motor electric din istoria brandului, disponibil in Europa. Prototipul hibrid include, de asemenea, un stil nou care se va regasi pe viitoarea gama de modele CR-V europene.
Prototipul hibrid CR-V reprezinta o premiera, si anume fiind primul CR-V prezentat la un show european de automobile. Acesta pastreaza silueta familiara cu un design evolutiv, sofisticat si sportiv. Mai mare, mai inalt si mai lung decat versiunea anterioara, prototipul hibrid al noului CR-V are un nou design exterior.
Noul SUV atinge un echilibru de eleganta si atletism, cu stalpi A mai subtiri, care maresc volumul frontal al masinii, dar permit si roti mai mari. Contururi mai clare sunt prezente pe capota si in consolele din spate, iar capota motorului incorporeaza cea mai recenta "fata" a familiei Honda cu grafica noua de integrare a farurilor.
Sistemul i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) cu doua motoare din prototipul hibrid CR-V este alcatuit dintr-un motor de propulsie electrica si un motor pe benzina de 2.0 litri cu 4 cilindri, cu ciclu Atkinson pentru generarea si propulsia energiei electrice. Sistemul hibrid nu are nevoie de o transmisie conventionala, are montat in schimb un angrenaj fix cu un singur raport de transmitere, care creeaza o legatura directa intre componentele in miscare, permitand un transfer lin al cuplului in sistem.
Sistemul i-MMD determina modul de utilizare al combustibilului si a energiei electrice in modul cel mai eficient, ceea ce inseamna ca nu exista nici o cerinta pentru sofer sa se adapteze intre cele trei moduri de conducere; electric, hibrid sau motor traditional.
In modul EV, motorul de propulsie isi trage puterea exclusiv de la baterii, oferind conducerea cu emisii zero. In modul hibrid, motorul pe benzina alimenteaza motorul generatorului electric, care, la randul sau, asigura alimentarea motorului pentru propulsie electrica. In acest mod, excesul de energie din motorul pe benzina este redirectionat inapoi prin intermediul motorului generatorului pentru a reincarca acumulatorul. In modul classic de propulsive, cu motorul termic, rotile sunt conduse direct de motorul pe benzina, cu un "varf" de putere "la cerere" disponibil de la motorul de propulsie electrica.
In majoritatea situatiilor de condus urban, vehiculul se va deplasa folosind unitatea Hybrid Drive si unitatea EV pentru o eficienta optima. Motorul Drive este activat in functie de necesitati pentru accelerari rapide si pentru o conducere eficienta pe sosea.
Modelul CR-V 2018, va dispune si de motorul pe benzina de 1.5 litri VTEC TURBO de la Honda, cu o transmisie CVT cu 6 trepte sau manuala. Noul CR-V nu va avea un motor diesel pe pietele europene.
Mai multe detalii despre noul Honda CR-V pentru Europa vor fi confirmate cand automobilul cu specificatii de productie va fi prezentat la inceputul anului viitor. Noul SUV va fi lansat oficial pe pietele europene in 2018.