© 2024 Auto.ro
Noul Honda CR-V a fost declarat unul dintre cele mai sigure autovehicule din Europa, in conformitate cu rezultatele testelor de impact Euro NCAP, primind punctajul maxim de 5 stele.
Sistemul de evaluare se axeaza asupra performantelor generale in ceea ce priveste siguranta, ceea ce ofera clientilor posibilitatea de a intelege cu usurinta modul de evaluare. Sistemul ia in considerare protectia pasagerilor, protectia copiilor, protectia pietonilor si disponibilitatea sistemelor pentru asistarea soferului.
De la introducerea actualului sistem de evaluare Euro NCAP (februarie 2009) toate modelele Honda ce au fost testate au obtinut 5 stele – Accord, Insight, Jazz, CR-Z, Civic si cel mai recent CR-V.
Punctajul obtinut de noul CR-V reflecta angajamentul Honda in ceea ce priveste siguranta generala a autovehiculului. Angajamentul Honda pentru siguranta este reflectat de termenul „Safety for Everyone”; siguranta pentru sofer, dar si siguranta pentru pasageri, pietoni si pasagerii tuturor autovehiculelor. Sistemul de analiza a impactului intre masini de la centrul Tochigi R&D studiaza impactul intre modelele de autovehicule de marimi si greutati diferite si dezvolta solutii pentru a reduce leziunile in cazul pasagerilor, dar si al pietonilor.
Noul CR-V este urmatorul model al gamei Honda ce va utiliza motorul diesel 1.6 i-DTEC Earth Dreams Technology. Propulsorul 1.6 i-DTEC al modelului CR-V este disponibil in versiune 2WD cu transmisie manuala si un cuplu de 300 Nm, 120 CP si un nivel al emisiilor de 119 g/km ce va oferi un echilibru exceptional intre performanta si un consum redus. Noul model va fi comercializat in toamna anului 2013.
Caracteristici de siguranta ale Honda CR-V
Vehicle Stability Assist (VSA – controlul stabilitatii si tractiunii) cu Traction Control
VSA este proiectat pentru a asista soferul in mentinerea controlului la virari, accelerari si manevre bruste prin actionarea franelor – pe partea dreapta sau stanga – in functie de necesitate, si prin modularea cuplului motorului.
Motion Adaptive Electric Power Steering (MA-EPS – Servodirectie asistata electronic cu functionare adaptiva)
Acest sistem detecteaza instabilitatea in conditii de aderenta redusa, atat in timpul virarii cat si la franare si actioneaza imediat sistemul de directie pentru a avertiza soferul sa vireze in directia corecta. Mai mult, pentru a imbunatati eficienta si pentru a optimiza raspunsul soferului, sistemul ajuta la stabilizarea franarii si la reducerea subvirarii si supravirarii.
Emergency Stop System (ESS)
Sistemul ESS activeaza automat sistemul de franare si luminile de avarie (semnalizatoarele) atunci cand detecteaza o situatie de franare de urgenta. Semnalizatoarele clipesc repede pentru a avertiza soferii din spate ca vehicul franeaza de urgenta, reducand riscul producerii unei coliziuni.
Advanced Driving Assist Systems (ADAS – sisteme avansate de siguranta pentru asistarea soferului)
O gama de trei tehnologii avansate ce aduc siguranta la un alt nivel:
Lane Keeping Assist System (LKAS – sistem mentinere banda de circulatie)
Sistemul LKAS utilizeaza o camera pentru a detecta devierea vehiculului de pe banda de circulatie si ofera cuplu de virare atunci cand este necesar, sporind astfel siguranta.
Adaptive Cruise Control (ACC – control automat adaptiv al vitezei de croaziera)
Sistemul ACC va permite sa alegeti atat viteza de croaziera cat si distanta fata de autovehiculul din fata. Daca acestea scad sub nivelul setat, sistemul va decelera instant. In situatia in care este necesara o decelerare mai rapida, sistemul ACC va avertiza soferul pentru a frana.
Collision Mitigation Braking System (CMBS – sistem de prevenire si franare in caz de coliziune)
Sistemul CMBS monitorizeaza distanta fata de autovehiculul din fata si viteza de reducere a acestei distante, avertizand soferul cand este iminenta o coliziune si ajutandu-l sa reduca viteza impactului atunci cand coliziunea nu mai poate fi evitata.
Toate sistemele ADAS sunt proiectate pentru a ajuta soferul si nu pentru a actiona in locul sau.
Structura Advanced Compatibility Engineering (ACE - proiectare de compatibilitate avansata)
Structura ACE ofera o protectie sporita pasagerilor pentru o varietate larga de conditii de impact. Un cadru principal, cu forma de poligon, montat in partea anterioara, este proiectat pentru a preveni deformarea cabinei prin distribuirea fortelor prin elemente absorbante indepartandu-le de habitaclu. Mai mult, structura ACE ajuta la reducerea posibilitatii aparitiei unor situatii de sub- sau supravirare, lucru extrem de important atunci cand are loc o coliziune frontala intre autovehicule avand inaltime, greutate sau sasiu diferite.
Protectia pietenilor
Partea frontala a noului model CR-V a fost proiectata pentru a absorbi energia in cazul unei coliziuni cu un pieton. Caracteristicile de reducere a leziunilor produse pietonilor includ:
- o zona fara obstacole sub capota ce ofera un spatiu mai mare pentru deformare.
- pivoti stergatoare parbriz proiectati pentru a se rupe in cazul unui impact.
- aripi si balamale capota ce absorb energia.
Sistem tetiere active
Scaunele anterioare ale noului CR-V sunt dotate cu un sistem de tetiere active, ce este proiectat pentru a reduce severitatea leziunilor gatului in cazul unui impact posterior.
Noul Honda CR-V subliniaza conceptul original al modelului CR-V ce oferea un echilibru intre eficienta si performantele unui autovehicul si functionalitatea si siguranta unui SUV. Noul CR-V ofera un caracter practic impresionant, cu o capacitate a portbagajului de 1648 litri, precum si o bancheta divizata 60/40 ce poate fi rabatata dintr-o singura miscare. La actionarea unei clapete dedicate, modelul CR-V poate fi transformat dintr-un elegant vehicul cu cinci locuri intr-un veritabil utilitar.
Modelul CR-V 1.6 i-DTEC este disponibil cu tractiune 2WD si transmisie manuala si un cuplu de 300 Nm, 120 CP si un nivel al emisiilor de 119 g/km ce va oferi un echilibru exceptional intre performanta si un consum redus. Noul model va fi comercializat in toamna anului 2013.
Printre caracteristicile noului model sunt incluse modalitatea ECON ce ajuta la reducerea consumului de combustibil si sistemul Eco Assist ce avertizeaza soferul despre modul in care stilul sau de condus influenteaza consumul de combustibil. Tehnologia Idle Stop este, de asemenea, dotare standard pe noul model CR-V 1.6 i-DTEC.
Peste cinci milioane de modele CR-V au fost vandute pe intreg mapamondul inca de la aparitia sa in anul 1995. Modelul CR-V este unul dintre cele mai bine vandute modele SUV, vandut in peste 160 de tari din Europa, Asia, America de Nord, America de Sud si Africa.