© 2024 Auto.ro
Constructorul coreean vine in intampinarea cererii din ce in ce mai mari pentru vehicule eficiente lansand primul sau hibrid de serie. Este vorba despre modelul Hyundai Elantra LPI, care foloseste un motor pe benzina cu 4 cilindri DOHC de 1,6 litri care functioneaza pe baza de GPL.
Noul hibrid, care nu va fi comercializat si in afara granitelor Coreei de Sud, este creditat cu un consum mediu de 5,6 l/100 km si cu un nivel al emisiilor de CO2 de 99 g/km.
Interesant este faptul ca, spre deosebire de restul modelelor hibrid disponibile in prezent pe piata, Elantra LPI este echipat cu baterii litiu ion polimer.
Acestea sunt asemanatoare cu acumulatorii litiu-ion, insa sunt ceva mai usoare si se deosebesc de acestea prin faptul ca pot fi modelate sub orice forma. In plus, bateriile litiu ion polimer ofera o autonomie mai mare, mai multe cicluri de incarcare si un timp de reincarcare mai mic.
Dupa ce a cheltuit 197,7 milioane de dolari pentru dezvoltarea acestui vehicul care a durat trei ani, Hyundai si-a fixat un target de 7.500 de unitati in primul an, urmand ca aceasta cifra sa se dubleze in 2010.