© 2024 Auto.ro
Coreeni de la Hyundai au comunicat cel mai mic profit trimestrial din ultimii sapte ani, rezultate puse pe seama recesiunii economice ce afecteaza intreaga industrie auto.
Profitul net din primul trimestru a scazut cu 43 de procente, la 225 miliarde woni (167 milioane dolari), fata de 392,7 miliarde woni in perioada similara a anului precedent. Analistii estimau ca grupul sa inregistreze un profit net de 205 miliarde woni in perioad analizata. Vanzarile, au scazut si ele cu 26%.
Constructorul auto Hyundai a scazut productia interna cu 29% in primele trei luni din 2009, pentru a face fata cererii in continua scadere. Totusi, deprecierea cu 8,9% a wonului i-a permis companiei sa creasca activitatile de marketing pe piata din SUA, trimestrul trecut, castigand clientii grupurilor Toyota Motor Corp. si General Motors Corp.
La inceputul lunii aprilie, Hyundai a anuntat ca a programat pentru 2009 investitii de pana la 6 miliarde dolari, timp in care se va focusa pe dezvoltarea si productia de masini ecologice.