© 2024 Auto.ro
Hyundai a inregistrat un profit net in al patrulea trimestru de aproape patru ori mai mare, in contextul in care pachetele de stimuli au sustinut vanzarile mondiale de autoturisme.
Profitul net a avansat la 945,5 miliarde woni (822 milioane dolari), de la 243,5 miliarde woni in aceeasi perioada a anului trecut. Analistii consultati de Bloomberg estimau, in medie, un profit de 815,6 miliarde woni. Vanzarile au avansat cu 9,3%, la 9.650 miliarde woni.
Profitul operational a crescut cu 44% in al patrulea trimestru, la 837,2 miliarde woni. Hyundai a estimat ca vanzarile vor creste cu 11% in acest an, la 3,46 milioane autoturisme, in contextul in care va lansa trei modele noi in Coreea de Sud, cea mai profitabila piata a grupului.
Grupul sud-coreean ar putea fi avantajat si de anuntul Toyota, ce va rechema in service pentru verificari automobile vandute in Europa, din cauza unor probleme tehnice, dupa ce a mai anuntat retragerea a 1,093 milioane vehicule din SUA, decizie ce a putea afecta imaginea companiei japoneze.
"Va ajuta Hyundai sa reduca avantajul pe care il are Toyota in ceea ce priveste imaginea marcii, cel mai slab punct al sau", a declarat Zayong Koo, analist in cadrul Nomura Holdings. In 2009, vanzarile Hyundai au avansat cu 14%, la un nivel record de 3,2 milioane autoturisme, in contextul in care compania si-a marit cota de piata in Statele Unite, China si India. Vanzarile au crescut cu 45% in Statele Unite, cu 41% in India si cu 84% in China.