rss

Noiembrie in SUA: Sarbatori fericite pentru Hyundai, Nissan si... GM

  1. 02/12/2009
  2. Categoria: Hyundai
  3. Tags: GM, Hyundai, Nissan, Sua, Toyota

Vanzarile inregistrate luna trecuta pe piata de masini noi din Statele Unite au, cu siguranta, caracteristicile unei lame cu doua taisuri: pe de-o parte sunt incurajatoare pentru majoritatea companiilor active pe teritoriul SUA, iar pe de alta sunt suficient de slabe incat sa ii determine pe analisti sa concluzioneze cu celebra expresie “mai e mult pana departe”.

Noi o sa luam jumatatea plina a paharului, fiindca, de data aceasta, inclusiv GM are motiv de satisfactie.

Sa incepem insa cu liderul Hyundai, care, de luni bune, inregistreaza cresteri dupa cresteri. Asiaticii au fost totodata si cei care au rezistat pe plus cand toata lumea pierdea clienti cu nemiluita, astfel incat nu mai mira pe nimeni faptul ca, in noiembrie anul curent, au vandut cu aproape 46% mai multe masini decat au facut-o in ultima luna de toamna a lui 2008.

Nissan, locul doi in clasamentul “fericitilor”, a plusat cu 29,9% fata de acum un an, in timp ce Subaru, “bronzul” acestei editii, a consemnat si el un surplus de 23,95%.

Top 10-ul a fost completat, in ordine, de Mercedes (19,11%), KIA (18,27%), Porsche (18%), Buick (14,78%), Lexus (14.04%), Volkswagen (13,68%) si Acura (11,17%), insa cel mai interesant (si important) aspect pentru industria auto locala este faptul ca General Motors da semne de revenire, gigantul din  Detroit plasandu-si toate marcile-nucleu (Chevrolet, Buick, Cadillac si GMC) in clasamentul celor 19 care au reusit un rezultat pozitiv in noiembrie.

Fara rezultatele catastrofale ale lui Pontiac (-38,83%), Saturn (-54,03%) si Saab (-56,46%), GM ar fi fost “pe verde” si in clasamentul marilor concerne, unde Nissan a fost lider cu un plus de 20,78% fata de noiembrie 2008.

Vizualizari: 1414