© 2024 Auto.ro
Auto.Ro va prezinta, in premiera absoluta in online-ul romanesc, un test cu noul Hyundai i20.
Dupa ce a navigat pe marile SUV-urilor din toate segmentele, Hyundai revine la clasele mici si medii. Dupa i30 lansat in 2006 si micutul i10 lansat anul trecut, iata ca apare i20 care vine sa creeze o legatura in evolutia marcii Hyundai.
Obiectivul lui Hyundai i20 este simplu, si vizeaza inlocuirea modelului Getz, intrand in lupta cu Renault Clio, Peugeot 207, Ford Fiesta, si chiar Alfa MiTo. Gandit si dezvoltat in Europa, dar construit momentan, in India, Hyundai i20 afiseaza o alura de minimonovolum, care nu se confunda cu Getz. In plus e mai lung (3.94 m) si usor mai inalta (1.49 m) .
Regasim noua identitate vizuala a marcii, formata din calandrul cromat proeminent si proiectoarele bine marcate. La partea din spate, i20 propune un design mai conventional de inspiratie Opel Corsa, ceea ce nu este neaparat o referinta slaba. Cu un portbagaj de 295 litri este mai bun decat 207 sau Clio. Din pacate este imposibil sa obtii o podea plata odata ce ai rabatut bancheta.
In ciuda unui gabarit care bate in retragere, Hyundai i20 ofera un habitaclu spatios.Patru adulti pot ocupa spatiul disponibil in habitaclu, in conditii mai mult decat decente. Plansa de bord este bine finisata, iar materialele folosite sunt de buna calitate. Postul de conducere beneficiaza de ajustari manuale la nivelul scaunelor, volanul se regleaza in profunzime si pe inaltime. Instrumentarul de bord este usor lizibil, iar pozitia de condus ofera o vizibilitate buna. Hyundai i20 ofera un echipament de serie din care amintim 6 airbag-uri, tetiere active, radio CD cu MP 3 si conector USB si unul pentru iPod.
Masina de test este animata de propulsorul de 1.4 litri CRDI capabil de o putere maxima de 90 CP/4000 rpm si un cuplu maxim de 225 Nm/1750-2750 rpm. Motorul lucreaza cu o cutie manuala cu cinci trepte. Cuplul disponibil la turatii joase ofera, alaturi de cutia bine etajata, o suplete care face inutila mestecarea abuziva in cutie. Din pacate am remarcat ca motorul diesel si forma caroseriei genereaza un nivel sonor ridicat pe drum interurban. In schimb Hyundai i20 se revanseaza cu un consum mediu de 5.8 l/100 km.
In exploatare, Hyundai i20 se dovedeste un autobil dinamic, placut si destul de confortabil. Tinuta de drum este sigura, spatiul de franare comunicat de constructor fiind cu 2 metri mai mic decat cel al lui Getz. De remarcat ca ESP-ul este oferit optional.
Preturile vehiculate pe piata europeana pleaca de la 12.190 euro pentru benzine si 14.990 euro pentru Diesel-uri, aratand de fapt ca Hyundai i20 vine cu tarife un pic peste concurenta. Dar sa nu uitam ca pachetul de dotari de serie este mai voluminos, comparativ cu multi dintre concurentii sai. Daca analizam in continuare, vom vedea ca preturile sunt veriga lipsa dintre i10 si i30, pentru un model care ofera mai mult spatiu decat i10, cu niste dotari regasite si pe i30. Si , nu in ultimul rand, la ultimile teste EuroNCAP, publicat azi, Hyundai i20 a primit 5 stele. Mai multe veti citi in numarul 13 (urmator) al revistei Auto.RO.