© 2024 Auto.ro
Noul Hyundai ix20 este liderul segmentului sau in ceea ce priveste eficienta, siguranta si, acum, valoarea reziduala. Conform analizei desfasurate pe principalele piete europene, cel mai recent model Hyundai va retine un procent din pretul sau original mai mare decat cel al concurentilor.
Studiile independente desfasurate de Bähr & Fess in Germania au relevat ca ix20 va retine, dupa patru ani si 45.000 km., 54,5% din pretul initial. Comparativ, modelele Citroën C3 Picasso (53%), Kia Venga (50%), Skoda Roomster (47,5%) si Renault Modus (47%) prezinta valori substantial mai reduse.
Studiul efectuat de Bähr & Fess releva de asemenea ca acesti concurenti au o rata mai mare de depreciere nu doar procentual, ci si valoric, in comparatie cu ix20. In perioada mai sus mentionata, modelul Hyundai pierde doar 6.411 euro, in vreme ce Venga (7.868 euro), Modus (6.731 euro), Roomster (6.904 euro) si C3 Picasso (7.121 euro) se depreciaza mai puternic.
Rezultatul obtinut in Germania este valabil si pentru Italia, unde ix20 inregistreaza valori reziduale mai bune decat concurentii sai europeni. Quattroruote informeaza ca dupa sase luni valoarea reziduala a modelului ix20 - 68% - o va depasi pe cea a modelului Meriva (67%) si pe cea a modelului C3 Picasso (65%).
Intre timp, in Regatul Unit, cel mai mare furnizor de informatii auto - EurotaxGlass’s - a previzionat o valoare reziduala de 37,4% pentru ix20 dupa patru ani si 60.000 km. Aceasta valoare este semnificativ mai mare decat cea a rivalilor Modus (35,9%), Roomster (32,2%), Meriva (31,3%) si C3 Picasso (27,8%).