© 2024 Auto.ro
Hyundai a prezentat in cadrul unei conferinte tinute in Coreea doua noi motorizari care promit un maxim de eficienta. Unitatile 1.6 turbo pe benzina de 204 CP si 2.0 diesel de 150 CP au fost proiectate complet in-house.
Dezvoltarea motorului pe benzina 1.6 T-GDI din familia Gama a durat mai mult de patru ani, investitia alocata fiind de aproximativ 44 milioane de euro. Propulsorul dezvolta 204 Cai Putere la 6.000 rotatii pe minute si un cuplu maxim de 265 Nm la 1.750 rotatii pe minut. Mai tarziu, motorul ar putea fi oferit in mai multe versiuni de putere.
Inovatia Hyundai respecta normele de poluare europene Euro 5, dar si pe cele americane ULEV-2. Pentru a reduce consumul si nivelul de emisii CO2, motorul utilizeaza o turbina cu twin-scroll, intercooler, sistem de injectie directa si dual CVVT.
De cealalta parte, propulsorul diesel de 2,0 litri a fost creat pentru a respecta viitoarele norme de poluare Euro 6, care prevad o reducere a noxelor cu 56% comparativ cu Euro 5, fara a face rabat de la performante: dieselul produce 150 Cai Putere si un cuplu maxim de 382 Nm.
Pe langa cele doua motorizari, constructorul auto a prezentat si o transmisie automata cu sase rapoarte, integrata in motor. Noua cutie de viteze echipeaza versiunea hibrida a modelului Sonata.
Lista lansarilor a continuat cu propulsoarele pe benzina Theta T-GDI, Kappa bi-fuel, unitatea diesel R-2.2, un sistem turbo in 2 stagii, transmisia DCT cu dublu ambreiaj si sase trepte.
Primele autoturisme care vor beneficia de noul motor turbo pe benzina de 1,6 litri vor fi Hyundai Veloster si noul i30. Ulterior, noile propulsoare se vor regasi pe intreaga gama Hyundai si Kia.