© 2024 Auto.ro
Noul Jeep® Compass a debutat la Salonul Auto de la Geneva cu o combinatie unica de atribute ce includ legendarele abilitati 4x4, si care fac din noul Compass un lider in clasa sa, urmate de un design modern si autentic, comportament dinamic excelent pe sosea si o paleta completa de tehnologii avansate si conectivitate.
Noul autovehicul se plaseaza astfel in segmentul SUV compact, o zona in crestere, extrem de importanta la nivel global, despre care analistii spun ca va continua sa creasca cu 20% pana la 7,5 milioane de unitati in 2020. In Europa, noul Compass reprezinta o achizitie-cheie pentru portofoliul Jeep®, ce ii va permite brandului sa concureze in cel mai mare segment SUV din Europa. Cu ajutorul noului Compass, Jeep® isi completeaza gama, acoperind fiecare segment SUV si intarind astfel ascensiunea brandului pe vechiul continent.
In Romania, Jeep® Compass ofera doua motorizari diesel si una pe benzina pentru un total de cinci versiuni diferite de propulsie si trei niveluri de echipare – Sport, Longitude, Limited. Al patrulea nivel de echipare si totodata varful de gama in ceea ce priveste rafinamentul, echiparea off-road si standardul tehnologic, Trailhawk, va fi disponibil anul viitor.
Design Jeep® autentic si modern, cu dotari premium si libertate in aer liber
Noul Jeep® Compass se bucura de un design estetic si modern, cu o postura impunatoare si proportii exceptionale. Apartenenta noului SUV compact la gama Jeep® este usor de recunoscut datorita trasaturilor de design traditionale, precum grila cu sapte fante si aripile laterale trapezoidale. Designerii Jeep® au aplicat insertii cromate si un fundal Gloss Black legendarei grile cu sapte fante. Ornamentele farurilor – acum vopsite in negru – ofera un plus de personalitate si atitudine noului Jeep® Compass.
Plafonul inspira dinamism, iar protectiile proeminente ale aripilor proiecteaza imaginea unui profil impunator. Plafonul Gloss Black disponibil optional adauga o nota premium. Cea mai frumoasa parte a lui Jeep® Compass este linia cromata care urmareste conturul lunetei si urca spre plafon, punand in evidenta dinamismul si sculpturalitatea noului SUV Jeep®. Disponibil tot ca dotare optionala, un plafon panoramic cu doua panouri amovibile ofera un plus de spatiu pentru cap si libertatea in aer liber tipica brandului Jeep®. O trasatura marcanta a partii din spate o reprezinta stopurile cu LED – subtiri si rectangulare; acestea se continua pe portbagaj si genereaza un aspect premium usor de recunoscut ca apartinand modelului Jeep® Compass, atat pe asfalt, cat si pe trasee off-road. Pentru un plus de confort, noul Jeep® Compass ofera optional un portbagaj cu actionare electrica, care usureaza incarcarea si descarcarea.
Design interior de varf, functii si tehnologii premium
Interiorul noului Jeep® Compass se remarca prin trasaturi distincte si materiale rafinate. Marginea trapezoidala a consolei centrale este o trasatura de design caracteristica brandului Jeep® si poate fi configurata pentru a completa culoarea aleasa pentru interior. La randul ei, consola centrala integreaza sistemul de infotainment Uconnect cu display tactil de 5, 7 sau 8,4 inchi. Mai mult, tot pe consola centrala, dar in partea inferioara se regasesc si schimbatorul de viteze, butoanele sistemului Selec-Terrain, frana de mana electronica, selectorul ESS (engine Stop-Start), comenzile de climatizare si volum, precum si porturile USB si AUX. Instrumentarul de bord a fost creat pentru ergonomie optima si ofera un display de 3,5 sau 7 inchi, pe care sunt afisate informatii relevante utilizatorului. Ecranul color de 7 inchi poate fi configurat de utilizator si este disponibil in standard pe modelele Limited si Trailhawk.
Tehnologie avansata, user-friendly, inclusiv sisteme noi de infotainment
Noul Jeep® Compass stabileste un nou standard in ceea ce priveste sistemele de infotainment in gama Jeep®. Acesta ofera trei variante ale sistemului Uconnect (Uconnect 5.0, 7.0 si 8.4 NAV) cu functii de comunicatie, entertainment si navigatie care imbogatesc experienta de condus, dar, in acelasi timp, sporesc si confortul celor aflati la bord. Sistemele Uconnect 7.0 si 8.4 NAV dispun de un ecran tactil HD si de functiile Apple CarPlay si Android Auto (standard pe versiunile Limited si Trailhawk). Acestea le permit utilizatorilor sa integreze cu usurinta comenzile vocale ale telefoanelor personale, oferindu-le in acelasi timp acces la o suita completa de functii de infotainment.
Abilitate off-road nemaiintalnita in clasa si doua sisteme 4x4 de top
Cele mai bune performante off-road din segment sunt livrate cu ajutorul a doua sisteme inteligente 4x4 – Jeep® Active Drive si Jeep® Active Drive Low, cea din urma oferind un raport total de multiplicare de 20:1, cu posibilitatea trimiterii integrale a cuplului disponibil spre orice roata atunci cand situatia o cere. Ambele sisteme 4x4 includ functia Jeep® Selec-Terrain cu pana la cinci moduri diferite de rulare (Auto, Snow, Sand si Mud, plus Rock, disponibil pe modelul Trailhawk) pentru cea mai buna performanta 4x4 pe orice suprafata – off-road sau asfalt - si in orice conditii de vreme.
Jeep® Compass dispune si de o punte spate cu deconectare si de un sistem PTU (power take-off unit) ce ofera versiunilor cu tractiune integrala un consum mai redus de combustibil. Ambele sisteme (Active Drive si Active Drive Low) sunt cuplate instantaneu atunci cand autovehiculul are nevoie de tractiune 4x4.
Nivelul de echipare Trailhawk, disponibil incepand cu anul 2018, pluseaza cu o suspensie inaltata cu 2,5 cm, scuturi protectoare, carlig rosu de remorcare si spoilere fata/spate unic care ofera un unghi de atac de 29,1 grade, un unghi de trecere a varfului de rampa de 23,7 grade si un unghi de degajare de 33,1 grade. Acestora li se adauga anvelope off-road de 17 inchi si o garda la sol de pana la 22,9 cm.
Pentru o prestanta si mai competenta in off-road (indicata de emblema Trail Rated), sistemul Selec-Terrain include functia Selec-Speed Control cu Hill-Descent Control, disponibila pe toate configuratiile Trailhawk.
O gama completa de propulsoare
Pentru a indeplini cerintele si preferintele clientilor, noul Jeep® Compass ofera doua motoare diesel, unul pe benzina si doua transmisii – o cutie de viteze automata cu noua trepte si o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte.
In Romania, gama Compass este disponibila cu doua motoare diesel si unul pe benzina. Acesta din urma este o unitate MultiAir2 Turbo de 1.4 litri declinata in doua variante de putere. Prima include un sistem Start&Stop, 140 CP la 5.000 rpm, cuplu maxim de 230 Nm la 1.750 rpm si o transmisie manuala cu sase rapoarte, in configuratie 4x2. A doua varianta a motorului MultiAir2 Turbo de 1.4 litri produce 170 CP la 5.500 rpm, cuplu maxim de 250 Nm la 2.500 rpm si este cuplata cu transmisia automata cu noua rapoarte si 4x4.
Gama diesel include eficientul propulsor MultiJet II de 1,6 litri (cu functie Start&Stop), care livreaza 120 CP la 3,750 rpm si un cuplu maxim de 320 Nm la 1,750 rpm, cuplat la transmisia manuala cu sase trepte, in configuratie 4x2, precum si puternicul MultiJet II de 2 litri (cu functie Start&Stop) ce dezvolta 140 CP la 4.000 rpm si 350 Nm la 1.750 rpm, cuplat fie cu transmisia automata cu noua trepte, fie cu cea manuala cu sase trepte, in configuratie 4x4. Gama de motoare diesel oferite de Jeep® Compass este completata de o versiune mai puternica a motorului MultiJet II de 2 litri. Aceasta dezvolta 170 CP in combinatie cu transmisia automata cu noua trepte, in configuratie 4x4.
Punctaj maxim la testele EuroNCAP si peste 70 de functii avansate de siguranta si confort
Siguranta pasagerilor si a utilizatorilor a jucat un rol primordial in dezvolvarea noului Jeep® Compass, care ofera acum peste 70 de sisteme si functii de siguranta pasiva si activa inclusiv Forward Collision Warning-Plus, LaneSense Departure Warning-Plus (ambele standard in toata gama), Blind-Spot Monitoring si Rear-Cross Path Detection, ParkView cu camera video cu marcaje dinamice pentru mersul inapoi, asistenta la parcarea laterala si perpendiculara, cruise control adaptiv, ESC si sase airbag-uri in standard.
Noul Jeep® Compass a obtinut maximum de puncte la testele EuroNCAP, cel mai nou model Jeep® fiind expresia celor mai avansate tehnologii dezvoltate pana acum de brandul cu sapte fante. Noul Jeep® Compass a obtinut calificative de top in toate categoriile, inclusiv protectia ocupantilor adulti, protectia copiilor, protectia pietonilor, dar si la nivelul pachetului de sisteme de siguranta si asistenta. Rezultatul este cu atat mai remarcabil, cu cat a fost obtinut in urma inaspririi standardelor de evaluare ale EuroNCAP in anul 2017. Pentru extra protectie, Jeep® Compass este construit in jurul unei celule “safety cage” realizata in proportie de 65% din otel ultra-rezistent, care asigura o rigiditate torsionala ridicata si protectie sporita pentru pasageri.
Preturi
In Romania, Noul Jeep® Compass porneste de la 19.588 Euro + TVA, pentru 1.4 MultiAir 140 CP, versiune Sport, cu trasmisie manuala in sase trepte si tractiune fata. Principalele dotari standard ale acestei versiuni sunt aer conditionat, geamuri anterioare si posterioare actionate electric, inchidere centralizata, sistem multimedia UConnect de 5.0 inchi cu Bluetooth, DAB radio, USB, AUX, cititor card SD si comenzi vocale, sistem audio cu 6 difuzoare, sistem Start&Stop, Cruise Control si Limitator de Viteza, comenzi radio pe volan, Keyless Entry, ESP+ABS, Hill Holder, Airbag-uri frontale, laterale anterioare si Windowbag-uri, sistem de mentinere a benzii Lane Keep Assist, sistem de avertizare a coliziunii frontale, frana de parcare cu actionare electrica, volan imbracat in piele, tapiterie din stofa si jante de 16” din otel.
Urmatorul nivel de echipare, Longitude, porneste de la 20.802 Euro + TVA, pentru propulsorul pe benzina, si de la 22.296 Euro + TVA pentru motorizarea 1.6 MultiJet de 120 CP cuplata la o transmisie manuala in 6 trepte si propulsie fata. Versiunea de top disponibila in acest moment este Limited, 2.0 MultiJet de 170 CP, cu transmisie automata in noua trepte si tractiune integrala, si porneste de la 29.019 Euro + TVA. Preturile pentru Trailhawk vor fi disponibile anul viitor.