© 2024 Auto.ro
Noul Range Rover Sport este updatat avand acum cu o propulsie hibrida electrica plug-in care ofera eficienta, si performanta sporite
Incepand cu anul 2020, toate noile automobile Jaguar si Land Rover vor avea optiunea de electrificare facand urmatorul pas al strategiei de electrificare a companiei.
Pe langa noile optiuni hibride pe benzina si electric, fiecare Range Rover Sport are acum un design imbunatatit si o noua tehnologie de consum. Modelul emblematic SVR ofera acum 575 CP, facandu-l cel mai rapid Range Rover pana in prezent cu un sprint de la 0-100 km/h de 4.3 secunde. Cele mai noi imbunatatiri ridica SUV-ul britanic la un alt nivel de capacitate dinamica.
Ultimul Range Rover Sport este primul vehicul hibrid electric al lui JLR. Purtand noul nume P400e, noul model ofera o performanta durabila prin combinarea unui motor de 2.0 litri pe benzina cu patru cilindri Ingenium de 300 C (221 kW), cu patru cilindri, cu un motor electric de 85 kW (116 CP) . Puterea totala disponibila de 416 CP disponibila este transferat sistemului de tractiune integrala permanenta si ofera o viteza de 0-100 km/h in doar 6,7 secunde si o viteza maxima de 220 km/h. Cu un cuplu insumat, impresionant de 640 Nm, noua propulsie combina performanta dinamica si durabila cu oferta traditionala a lui Land Rover vizavi de confort si rafinament.
Datorita sistemului de propulsie electrificat, Range Rover Sport P400e emite doar 64g/km conform noului ciclul NEDC si ofera o autonomie exclusiv electrica de 51 de kilometri. Pentru prima data, clientii Land Rover pot experimenta automobilul de teren fara emisii, aproape fara zgomot, cu capabilitati de teren fara compromis si care permit intrarea in zone cu restrictii privind calitatea aerului, inclusiv in cele mai multe zone cu trafic aglomerat.
Conducatorii auto pot alege din doua moduri de conducere pentru a se potrivi cel mai bine dorintelor acestora:
1. Mod paralel hibrid (modul de functionare implicit) - combina unitatea pe benzina si cea electrica. Soferul poate optimiza incarcarea bateriei sau economia de combustibil prin utilizarea uneia din cele doua functii de gestionare a incarcarii:
- Functia SAVE - impiedica scaderea incarcarii bateriei sub nivelul selectat.
- Functia predictiva de optimizare a energiei (PEO) - introducerea unei destinatii in sistemul de navigatie utilizeaza datele GPS pentru a optimiza inteligent comutarea intre motorul electric si motorul pe benzina, maximizand economia de combustibil de-a lungul traseului.
2. Modul EV (Vehicul Electric) - modul EV permite vehiculului sa ruleze exclusiv pe motorul electric folosind energia stocata in baterie, solutia ideala pentru calatorii mai silentioase si cu emisii zero
Tehnologia Land Rover Terrain Response 2 are o calibrare unica pentru transferul inteligent si precis al cuplului de la motorul electric, care ofera cuplu maxim incepand cu zero rotatii/min, la toate cele patru roti. Acest lucru ofera un control mai mare in timpul manevrelor off-road de mica viteza, reafirmand valoarea remarcabila a capacitatilor lui Range Rover Sport.
Motorul este alimentat de o baterie de litiu-ion de inalta tensiune de 13,1kWh. Inginerii Land Rover au realizat o configuratie care maximizeaza spatiul interior si ofera o distributie ideala a greutatii. Motorul pe benzina de 2.0 litri Ingenium este montat longitudinal, motorul electric de 85 kW fiind amplasat pe transmisia din centrul vehiculului, impreuna cu incarcatorul de bord de 7 kW. Punctul de acces pentru cablul electric de alimentare este in partea din fata a vehiculului, in timp ce acumulatorul litiu-ion in forma de prisma de 13kWh este montat in spate, sub podeaua portbagajului.
La modul rapid, o incarcare completa se poate realiza in doar 2 ore si 45 de minute la domiciliu, utilizand o cutie de perete dedicata de 32 Amperi. Bateria poate fi incarcata complet in 7 ore si 30 de minute, utilizand cablul de incarcare de 10 amperi livrat ca standard.
Cu schimbari semnificative, exteriorul a evoluat pentru a armoniza si moderniza designul, facand noul Range Rover Sport sa arate mai dinamic fara a-si schimba caracterul esential.
In fata, noul design remarcabil este sporit de farurile inteligente Matrix Pixel LED, asezate alaturi de o grila reproiectata. Acest lucru este completat de o noua bara de protectie cu un profil mai agresiv. Noul PHEV include si accesul la incarcatorul de bord 7Kw ascuns in spatele badge-ului Land Rover din dreapta grilajului.
In interiorul cabinei, noul sistem de infotainment Touch Pro Duo numit "Blade" de catre dezvoltatorii sai, este cel mai avansat produs vreodata de Jaguar Land Rover si este cu adevarat de ultima ora. Doua touchscreen-uri de inalta definitie, de 10 inci, formeaza elementul central al cabinei minimaliste, imbinand o senzatie futurista si eleganta cu o interfata intuitiva, si o functionalitate sporita.
Conectivitatea in masina este imbunatatita cu pana la 12 puncte de alimentare, inclusiv doua prize de conectare pentru a mentine notebook-urile si alte dispozitive. Introducerea Jaguar Land Rover Activity Key aduce, de asemenea, noi nivele de confort pentru Range Rover Sport, permitand clientilor sai sa poata bloca si debloca autovehiculul fara a fi nevoie sa poarte o cheie de fixare - ideala pentru calatorii in aer liber.
Introdusa anul trecut functia Advanced Tow Assist: are grija de contra-directia dificila necesara pentru a pozitiona corect remorcile la mersul cu spatele. Conducatorul poate pur si simplu sa ghideze remorca in spatiul dorit, utilizand controlerul rotativ pentru sistemul Terrain Response 2.
Conceput si proiectat de Jaguar Land Rover in Marea Britanie, Range Rover Sport va fi produs la sediul companiei Solihull si va incepe livrarile la inceputul anului 2018.