© 2024 Auto.ro
Lexus GS este oficial in Romania. Noul model de referinta in segmentul mediu premium, Lexus GS, a beneficiat de o lansare, spunem noi, cel putin atipica, dar totodata inteligenta si anume teste dinamice pe circuitul de competitie din Pipera Tunari. Simultan cu lansarea din Romania, GS a fost lansat si in Europa.
Noul Lexus GS este disponibil in Romania in variantele GS 250, si hibridul GS 450h. Preturile, cu TVA inclus, pornesc de la 53.300 euro pentru GS 250 echipare Business si ajung la un top de 78.950 pentru GS 450h pret valabil atat pentru echiparea F Sport cat si pentru Luxury.
Desi pastreaza aceeasi lungime ca si generatia anterioara, noul GS are consola fata cu 10 mm mai scurta, iar consola spate cu 10 mm mai lunga si este cu 30 mm mai inalta decat modelul anterior. Pentru a imbunatati stabilitatea la viteze mari, ecartamentul fata a fost crescut cu 40mm, iar ecartamentul spate cu 50 mm. Latimea vehiculului a crescut cu 20 mm.
Continuand linia de design implementata la modelul CT 200h, modelul dispune de o grila frontala mai lata, alcatuita dintr-o singura bucata, care face ca noul GS sa fie usor de recunoscut si integrat in familia modelelor Lexus.
Interiorul reprezinta o continuare a temei de design interior prezenta pe noua generatie de modele Lexus. Un habitaclu cu design ergonomic, focusat in jurul soferului, permite clientilor sa se bucure de confort maxim.
Designul elegant al plansei de bord marcheaza o linie orizontala ce confera senzatia de spatiu interior marit, in timp ce finisajul usilor si al consolei centrale creaza un spatiu sigur si placut pentru ocupanti.
Plansa de bord este divizata in doua zone distincte: o zona in care sunt afisate informatiile pe un ecran LCD de 12,3 inch, cel mai mare din lume instalat pana acum pe un vehicul de serie, si o zona operationala, in care sunt plasate comenzile pentru diverse functii.
Fiecare aspect privitor la pozitia la volan a fost atent luat in calcul, pentru a gasi pozitia ideala a comenzilor, a maximiza spatiul si a minimiza posibilia distragere a atentiei soferului si oboseala.
Cateva tehnologii inovative sunt prezente in premiera pe noul model Lexus GS, printre acestea numarandu-se sistemul de aer conditionat ‘S-Flow’, dotat cu tehnologie “nanoe®” , a doua generatie a sistemului de control Remote Touch si cel mai mare ecran multifunctional montat pana acum la un vehicul de serie. Inovativul sistem “S-Flow” dozeaza si orienteaza fluxurile de aer din interior in functie de temperatura exterioara, numarul de ocupanti din masina si localizarea acestora, sporind eficienta energetica a vehicului. Tehnologia “nanoe ®” elibereaza constant in atmosfera particule constand in ioni negativi inveliti in molecule de apa, cu rol in purificarea aerului din habitaclu, eliminarea mirosurilor neplacute, intretinerea tapiteriei, avand in acelasi timp si efect hidratant asupra pielii si parului pasagerilor.
Interiorul noului model GS ofera spatiu si confort sporit tuturor ocupantilor. Pasagerii din fata beneficiaza de mai mult spatiu pentru picioare si spatiu pentru cap crescut cu 30 mm. Spatiul pentru genunchii pasagerilor din spate a fost crescut cu 20 mm, iar spatiul pentru cap cu 25 mm. Volumul portbagajului a fost crescut cu 30% pentru modelul GS 250 si cu peste 60% pentru modelul GS 450h, prin reproiectarea suspensiei spate si a bateriei hibrid.
Desi este un automobil luxos si care necesita un sofer/pilot in costum la volan, Lexus GS poate fi exploatat nemilos aici se poate citi sportiv, asa cum ne-au demonstrat campionul nostru din CNR, Vali Porcisteanu, secondat de piloti din echipa scolii lui Titi Aur. La virajele largi, dar si in acele de par, GS are un ruliu de limuzina de lux, dar electronica are un cuvant greu de spus in situatiile limita, masina fiind tinuta pe trasa optima.
GS 450h este primul sedan premium cu tractiune spate si motor amplasat frontal, echipat cu un sistem hibrid integral cu doua motoare electrice si care beneficiaza de un motor pe benzina V6 cu ciclu Atkinson si injectie directa D-4S de ultima generatie.
A doua generatie a sistemului Lexus Hybrid Drive beneficiaza de multiple imbunatatiri ce ajuta la reducerea consumului de combustibil si emisiilor de CO2, Nox si PM, contribuind totodata la obtinerea unor performante comparabile cu cele ale motoarelor V8.
Cu o putere totala de 345 CP si acceleratie de la 0 -100 km/h in 5.9 secunde, noul GS atinge o viteza maxima de 250 km/h. Consumul de combustibil a fost redus cu peste 23%, la 6.0l/100 km si emisii de CO2 de 139 g/km.
Pachetul de echipare F SPORT beneficiaza de elemente exclusive de design exterior si interior si de suspensie sport.
A patra generatie GS a fost conceputa sa ofere clientilor sai o experienta extraordinara, prin combinarea unei directii precise si a unui control excelent asupra caroseriei, cu stabilitatea, confortul si placerea condusului, caracteristice unei limuzine Lexus.
Imbunatatirile aduse dinamicii au fost posibile prin construirea unei caroserii cu rigiditate crescuta cu 14%, o suspensie noua, frane mai puternice si tehnologii de ultima generatie, precum suspensie adaptiva variabila si sistemul Lexus Dynamic Handling.
Disponibil pe varianta GS 450h F SPORT, Lexus Dynamic Handling integreaza directia asistata cu raport de multiplicare variabil (VGRS) cu DRS (Dynamic Rear Steering), cu sistemul de management integrat al dinamicii automobilului VDIM si suspensia adaptiva variabila (AVS), obtinand astfel unghiul ideal intre rotile din fata si din spate si determinand un raspuns mai rapid si mai exact al vehicului la actiunile soferului.
In materie de siguranta, noul Lexus GS este echipat cu cele mai avansate tehnologii de siguranta activa si pasiva, printre care se numara sistemele mai sus mentionate (DRS, VGRS, VDIM, AVS), sistemul de asistare la urcarea pantelor (HAC), controlul electronic al franarii (ECB, doar pentru GS 450h), 10 airbaguri –inclusiv airbag de genunchi - , sistemul Head-Up Display si sistemul de monitorizare al unghiului mort, toate acestea conferind un plus de incredere soferului si un raspuns mai bun al vehiculului la actiunile acestuia.