© 2025 Auto.ro
A fost
un weekend plin de satisfactii pentru Mazda la circuitul de teste ATP din
Papenburg, Germania, unde compania a doborat 20 de recorduri de viteza FIA
(care urmeaza sa fie omologate). Trei modele Mazda6 echipate cu motoare bi-turbo
diesel SKYACTIV-D 2.2 de 175 CP au incheiat duminica trecuta cursa de 24 de ore
pe pista de mare viteza. Cea mai rapida masina a inregistrat o viteza medie de 221,072
km/h, iar celelalte doua s-au situat la mica distanta. Actualul record de viteza
pentru automobilele de serie cu motorizare diesel (capacitate intre 2 si 2,5
litri) este de 209,824 km/h.
Fiecare dintre cele trei Mazda au stabilit, de asemenea, o serie de alte
recorduri de viteza medie pe diferite distante (urmeaza sa fie omologate de FIA).
23 de soferi
din 7 tari din Europa au condus mai mult de 5.300 km pe durata celor 24 de ore
petrecute la volanul masinilor. Printre acestia s-au numarat soferi
profesionisti, jurnalisti si pasionati auto, care au putut aplica pentru a lua
parte la acest test. In timpul reprizelor de condus de o ora si jumatate, soferilor
nu li s-a permis sa se mentina in trena unei masini precedente si, totodata, trebuiau
sa fie extrem de atenti in virajele foarte inclinate de la fiecare capat al
traseului oval, pentru a evita sa-si reduca viteza. Cu toate acestea, cele trei
Mazda6 au fost separate de doar 0,89 km/h in termeni de viteza medie dupa 24 de
ore – un tribut adus soferilor si echipelor de la boxe, care au fost formate
din angajati de la diversi dealeri Mazda, dar mai presus de toate, designului,
manevrabilitatii si fiabilitatii acestor masini chiar si atunci cand sunt impinse
la limita.
Populare si neconventionale in aceeasi masura, motoarele premiate Mazda SKYACTIV-D prezinta o rata de compresie de 14:1, cea mai mica din lume pentru un motor diesel. Disponibile pe modelele Mazda6, Mazda 3, Mazda CX-5 si in curand pe toate modele noi Mazda2, cererea pentru aceste motoare de mare putere, si in acelasi timp eficiente, a fost semnificativa in intreaga lume, din prima zi, si nu a scazut de atunci. Ele au mai avut reusite si pe alte circuite de incercare: la mijlocul anului 2013, o Mazda6 echipata cu motorul SKYACTIV-D a devenit primul diesel care a castigat vreodata o cursa la legendarul traseu Indianapolis Motor Speedway din SUA.