© 2025 Auto.ro
Mazda Motor Corporation isi pastreaza traseul sigur spre
un nou an record din punct de vedere financiar dupa un prim semestru foarte bun
(anul fiscal 2014-2015). Constructorul auto a obtinut venituri din vanzari in
valoare de 1,45 trilioane yeni (10,5 miliarde de euro) intre aprilie si septembrie,
in crestere cu 16% comparativ cu aceeasi perioada a anului fiscal trecut.
Profitul operational a fost de 104 miliarde de yeni (748 de milioane de euro),
mai mult cu 41%, iar profitul net a fost de 93,3 miliarde de yeni (671 de milioane
de euro), mai mult cu 68,3 miliarde de yeni fata de anul anterior.
Totodata, vanzarile de autovehicule au crescut cu 6% la
nivel global, la 669.000 de unitati. In Europa volumele vandute s-au situat la
90.000 de vehicule, in crestere cu 21%. America de Nord si China au obtinut
cresteri de 14%, respectiv 19%.
Cea mai buna piata ramane Europa, unde noua Mazda3 este lider
de vanzari. Acesta integreaza Tehnologia SKYACTIV si design-ul KODO si
reprezinta motorul succesului companiei pe tot globul. Urmatorul model care va
contribui la cresterea producatorului este noua Mazda2, aleasa recent Masina
Anului in Japonia, pentru care s-au inregistrat deja un numar semnificativ de
comenzi in urma lansarii din Japonia.
SUV-ul de clasa mica CX-3 este, de asemenea, pe graficul de lansari. Mazda este increzatoare ca isi va atinge obiectivele pentru acest an fiscal indiferent de evolutia economiei globale. Compania estimeaza 1,42 de milioane de vehicule vandute in anul fiscal care se va incheia in martie 2015, ceea ce ar reprezenta cu 7% mai mult fata de perioada trecuta. Profitul operational prognozat ramane neschimbat, la 210 miliarde de yeni.
Vanzarile Mazda in Romania continua sa creasca intr-un
ritm rapid, inscriindu-se in trendul obtinut de companie si pe plan international.
Astfel, in intervalul ianuarie-octombrie 2014 vanzarile Mazda in Romania au
totalizat 669 de unitati, in crestere cu 42% fata de aceeasi perioada din 2013.
Doar in luna octombrie volumul vanzarilor a fost de 84 de unitati.
Cel mai bine vandut model din primele 10 luni este Mazda
CX-5, cu 288 de unitati si o crestere cu 48% comparativ cu anul anterior. Topul
celor mai cautate modele ale companiei pe plan local este completat de Mazda3 si
Mazda6, care au inregistrat volume mai mari cu 56%, respectiv 26%. CX-5 a fost
preferat de clientii Mazda si daca ne raportam doar la luna octombrie, cu 38 de
unitati vandute, reprezentand 45% din vanzarile companiei.