© 2024 Auto.ro
Sistemul Mazda Rear Vehicle Monitoring (RVM) destinat monitorizarii unghiului mort, ce va fi disponibil pe modelele Mazda3, Mazda6 si CX-7, va fi primi distinctia “Euro NCAP Advanced” in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt de luna viitoare.
Mazda RVM asista soferul pentru a evita situatiile periculoase sau coliziunile cu alte vehicule ce pot aparea in momentul schimbarii benzii de deplasare. Doi senzori radar, fiecare montat in lateralele spoilerului din spate, masoara in mod constant distanta pana la vehiculele apropiate si viteza aproximativa a acestora.
La viteze mai mari de 60 km/h sistemul RVM avertizeaza conducatorul auto printr-un indicator luminos situat la interior in zona oglinzilor laterale daca un autovehicul se afla in unghi mort sau daca in lateral se va afla vreo masina in urmatoarele 5 secunde provenind din zona monitorizata ce se intinde pana la 50 m in spate.
Daca soferul actioneaza semnalul de schimbare a directiei de mers in sensul vehiculului care se apropie, martorul va lumina intermitent si un sunet va avertiza conducatorul sa nu schimbe banda. Sistemul este proiectat sa functioneze in orice conditii meteorologice si sa detecteze toate tipurile de vehicule, inclusiv cele de mici dimensiuni cum sunt motocicletele.
Mazda a fost primul constructor auto japonez care a lansat sistemul de monitorizare a partii din spate a autovehiculului in Europa prin modelul Mazda6 in 2008. Ulterior sistemul a fost introdus si in echiparea modelelor Mazda3 si CX-7 in 2009 si va fi inclus si in dotarea noii Mazda CX-5 care va fi prezentata in premiera la Frankfurt in septembrie alaturi de Mazda3 facelift.