© 2024 Auto.ro
Daimler si Bosch s-au aliat pentru a realiza parcarea automata (Automated Valet Parking) in parcarea cu mai multe etaje la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart. Acum, masinile continua sa se parcheze fara sofer in spatiul atribuit, ca raspuns la o comanda emisa de pe smartphone, fara a fi nevoie ca soferul sa supravegheze manevra.
Parcarea automata marcheaza o piatra de hotar importanta pe drumul spre condusul autonom. Solutia pilot de la parcarea cu mai multe etaje a Muzeului Mercedes-Benz reprezinta prima solutie mondiala de infrastructura pentru un serviciu automatizat de actionare si parcare in modul dual de operare in regim real. De la inceputul anului 2018, vizitatorii parcului auto cu mai multe etaje ale muzeului vor putea sa experimenteze serviciul convenabil la prima manevra si sa evite timpul pierdut cu parcare a autoturismelor.
"Ne apropiem de conducerea autonoma mai repede decat suspecteaza multi oameni. Solutia de parcare fara sofer la Muzeul Mercedes-Benz demonstreaza intr-un mod inedit cat de departe a ajuns tehnologia", a declarat Dr. Michael Hafner, seful conducerii automate si sigurantei active la Mercedes- Benz Cars Development. "Parcarea va fi un proces automatizat pe viitor. Aplicand o infrastructura inteligenta pentru mai multe etaje si parcand autovehiculele, am reusit sa realizam o parcare fara sofer, mult mai devreme decat am planificat", a declarat Gerhard Steiger, Director al Chassis Systems Control Unitate la Bosch.
Magie: parcarea complet automata a masinii
Oricine poate rezerva o masina utilizand o aplicatie smartphone. Autoehiculul ruleaza autonom in zona de preluare pentru a incepe calatoria. Procedura de returnare este la fel de convenabila: clientul parcheaza autovehiculul in zona delimitata a parcarii si il returneaza cu aplicatia de smartphone. Dupa ce a fost inregistrat de sistemul inteligent instalat la parcarea cu mai multe etaje, masina este pornita si ghidata la un spatiu de parcare atribuit.
Parcarea fara sofer este posibila printr-o infrastructura inteligenta provenita de la Bosch, in combinatie cu tehnologia autovehiculului Mercedes-Benz. Senzorii instalati in parcare monitorizeaza traseul de parcurs si imprejurimile acestuia si dirijeaza autovehiculul. Tehnologia aflata la bordul masinii efectueaza manevre de conducere in siguranta, ca raspuns la comenzile din infrastructura parcarii auto si opreste masina in timp util, cand este necesar. Senzorii pentru infrastructura cu mai multe etaje de parcare si tehnologia de comunicatii provin de la Bosch.
Daimler ofera parcarea si autovehiculele pilot private, definind interfata dintre infrastructura si masina impreuna cu Bosch si adapteaza tehnologia senzorului si software-ul in consecinta.
Prima licenta de operare la nivel mondial pentru parcare fara sofer
Totul va fi pus la punct pentru ca parcarea automata sa fie pusa la dispozitia tuturor celor de la parcul auto cu mai multe etaje ale Muzeului Mercedes-Benz de la inceputul anului 2018.
Bosch si Mercedes-Benz intentioneaza sa utilizeze acest proiect pentru operarea parcarii automate. Alte parcari auto existente cu mai multe etaje pot fi adaptate cu tehnologia de infrastructura pusa la dispozitie de Bosch. Pentru operatorii parcarilor cu mai multe etaje, parcarea fara sofer inseamna utilizarea mai eficienta a spatiului de parcare disponibil: s-a masurat ca se pot include pana la 20% mai multe autovehicule in acelasi spatiu alocat.