© 2024 Auto.ro
Mercedes-Benz a supus unui test pe o distanta de 10.000 de kilometri trei versiuni Actros. Rezultatele obtinute dezvaluie o reducere de 7,6% a consumului de combustibil pentru noul camion Euro V si de 4,5% la standardul Euro VI cu emisii ultra-clean.
Astfel, camionul de mare tonaj, ce se supune standardului Euro VI, ofera emisii reduse care au subcotat standardele valide actuale cu pana la 80%. Totodata, noua generatie de autovehicule, care a fost complet reproiectata in concordanta cu standardul Euro VI, consuma cu 4,5 % mai putin combustibil decat actualul camion Actros de mare tonaj.
Modelul testat, Actros 1844 BlueTec 5 a stabilit o valoare de referinta de 27,1 litri per 100 de kilometri. Noul model Actros 1845 BlueTec 6 a detronat acest rezultat impresionant cu un procent de 4,5, ruland cu 25,9 litri per 100 de kilometri.
In plus fata de consumul redus de carburant, consumul AdBlue este de asemenea drastic scazut la noul Mercedes-Benz Actros. Testul comparativ pe ruta Rotterdam- Stettin si retur a pus in lumina o diferenta de mai mult de 40% intre modelul actual Mercedes-Benz 1844 LS (1,55 l/100 de km) si noul Mercedes-Benz Actros 1845 LS (0,86 l/100 de km) ce raspunde standardului Euro VI. Consumul AdBlue al versiunii Euro V pe aceasta ruta s-a mentinut sub 1,1 litri per 100 de km.
Testul comparativ realizat cu trei combinatii Actros semi-remorca/autotractor, fiecare avand o greutate bruta de 40 de tone, a inceput in Rotterdam in data de 26 iunie si a continuat fara oprire.