© 2024 Auto.ro
Mercedes-Benz a lansat recent noua generatie G-Class, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, prilej cu care unul dintre cele mai bune vehicule de off-road din istorie a primit mai multe elemente estetice moderne. Forma patratoasa a caroseriei, care a si consacrat acest model, a ramas neschimbata.
Cele mai multe noutati se regasesc la interior, acolo unde avem un volan cu trei spite, doua ecrane de 12.3 inch pentru ceasurile de bord si pentru sistemul de infotainment, un nou desen pentru gurile de ventilatie dar si materiale mai bune pentru intreg habitaclul.
Noua generatie G-Class vrea sa ramana la fel de capabila pe teren accidentat, tocmai de aceea inginerii i-au instalat mai multe sisteme care sa o scoata din situatiile dificile. Spre exemplu, soferul are la dispozitie patru moduri de rulare (Confort, Sport, Eco si Individual), dar si modul special G-Mode. Acesta se activeaza automat atunci cand unul dintre cele trei diferentiale este blocat, sau in momentul selectarii Low-Range.
Pentru a trece peste orice obstacol, SUV-ul are o garda la sol de 241 de milimetri, un unghi de atac de 31 de grade, unul de degajare de 30 de grade, si poate traversa vaduri cu o adancime maxima de 700 de milimetri.
Cum primele exemplare incep sa ajunga incet incet pe strazile din Germania, brand-ul din Stuttgart a publicat si lista de preturi aferenta si celorlalte piete. De aici aflam ca noul G-Class ajunge la noi in tara in iunie 2018 si are un pret de plecare de 107.451 de euro cu TVA.
Momentan, clientii pot alege pentru o singura versiune, si anume G500. Aceasta propune un motor V8 biturbo de 4.0 litri, pe benzina, care dezvolta 422 de cai putere si 610 Nm cuplu intre 2.000 si 4.750 rotatii pe minut. Transmisia este una automata cu 9 rapoarte, setata special pentru acest model.