© 2025 Auto.ro
Cand primul MINI classic, produs la Birmingham, a ajuns pe piata la 18 august 1959, nici unul dintre oamenii implicati la acea vreme nu si-ar fi imaginat ca acel concept revolutionar de automobil mic se va transforma intr-una dintre cele mai de succes povesti din industria auto a ultimelor cinci decenii si jumatate. Acum 55 de ani, doua modele au fost prezentate publicului in premiera, singurele diferente fiind grila radiatorului, capacele butucului si vopseaua: Morris Mini Minor si Austin Seven. Conceptul designerului Alec Issigonis a fost pe cat de simplu, pe atat de ingenious: mult spatiu interior combinat cu dimensiuni exterioare minime, patru locuri, proprietati perfecte de condus, consum mediu de combustibil si un pret rezonabil. Aceste idei stralucitoare au avut un impact care s-a extins si in secolul XXI.
Principiul de baza al marcii a fost confirmat inca o data
la lansarea pe piata a noului MINI in 2001: un concept superior a castigat
popularitate intr-o gama de forme diferite si ulterior a devenit un reper bine
stabilit. De atunci, MINI a combinat valorile clasice ale primelor generatii
cu cerintele unui automobil modern. Foarte putine concepte de automobile au
supravietuit o perioada atat de indelungata sau au castigat un nivel comparativ
de popularitate – si niciun alt concept nu a fost aplicat unei varietati atat
de mari de versiuni precum in cazul MINI.
In prezent, gama cuprinde un numar mare de modele:
incepand cu varianta clasica de caroserie MINI Hatch, portofoliul continua cu
MINI Clubman, MINI Cabriolet, MINI Coupe si MINI Roadster, pentru a se incheia
cu MINI Countryman si MINI Paceman. In primavera anului 2014, cand a fost
lansat noul MINI pe piata, brandul a inceput un capitol nou al acestei povesti
de succes. O varianta complet noua de caroserie va intra in programul de modele
cu incepere din toamna anului 2014: MINI cu 5 usi.
Toate modelele impartasesc eleganta, stabilitatea in
retentia valorii, manevrabilitatea, siguranta, sportivitatea, un design
expresiv si usor de recunoscut, precum si calitatea fara compromisuri la nivel
premium. Combinarea diferitelor calitati este la fel de moderna in prezent
precum era si acum 55 de ani, iar conceptul este mai tanar ca niciodata.
In primul weekend din luna august, membrii comunitatii de
modele Mini clasic si MINI s-au reunit in comitatul Kent pentru a sarbatori a
55-a aniversare a celui mai de success si mai popular automobil britanic de
clasa mica. Pasionatii MINI au fost la fel de impresionati de noua generatie a
originalului in segmentul premium al clasei mici, la fel cum au fost si de unii
predecesori pe care i-au putut admira la eveniment. Automobilele prezentate au
variat de la unele din primele automobile ale marcii, care datau din 1960, la o
versiune clasica Mini Clubman Estate si la clasicul 25 Special Edition Mini din
1984, pana la ultimele Mini clasice construite vreodata, in anul 2000.
Oaspetii de onoare ai aniversarii au fost Paddy Hopkirk,
cel care a obtinut prima victorie a marcii in Raliul Monte Carlo Rally – cu un
Mini Cooper S, in urma cu 50 de ani – si Russ Swift, cel care a facut o
demonstratie cu o parte din trucurile si cascadoriile sale unice.
Traditional, fanii marcii se reunesc la International
Mini Meeting pentru a-si demonstra pasiunea pentru cel mai faimos automobil mic
din lume. Anul acesta, ei au conceput si au produs sute de abtibilduri
individuale pe care au imprimat mesaje si imagini. Cele mai bune designuri vor
fi prezentate spre sfarsitul acestui an la o mare expozitie MINI ce va avea loc
la Muzeul BMW din Munchen.
International Mini Meeting (IMM) a fost organizat pentru prima data in Germania, in 1978 – la acea vreme era un eveniment de camping de trei zile, la scara relativ mica. Popularitatea lui a crescut de la un an la altul, fanii fiind pregatiti sa calatoreasca din ce in ce mai departe, pana cand organizatorii au decis in cele din urma sa-l transforme intr-o reuniune internationala. IMM are loc in fiecare an in alta tara, dar se intoarce in Marea Britanie la fiecare cinci ani pentru a marca aniversarea marcii din luna august.