© 2024 Auto.ro
Cel mai seducator simbol al verii a fost lansat cu cateva saptamani inainte de inceputul primaverii. MINI Cabriolet a avut prima aparitie pe scena cu ocazia Salonului International Auto de la Geneva, la inceputul lunii martie 2004. Dupa zece ani, versiunea decapotabila cu patru locuri a marcii britanice premium continua sa lase soarele sa straluceasca pe bulevardele marilor orase si pe drumurile nationale de pretutindeni.
Specific MINI: proportii caracteristice, detalii inteligente.
Caracterul distinctiv al MINI Cabriolet nu s-a datorat exclusiv designului sau. Calitatea premium - unica in segmentul decapotabilelor de clasa mica - si functionalitatea inteligenta l-au facut sa iasa in evidenta. De exemplu, chiar de la prima generatie MINI Cabriolet, soft topul cu mecanism de actionare electrohidraulica a acoperisului putea fi deschis prin apasarea unui buton sau putea fi culisat in sectiunea frontala, cu 40 de centimetri. Inca de atunci, aceasta functie de acoperis culisant a permis controlul debitului de aer proaspat chiar si la viteze mari.
MINI Cabriolet a fost astfel flexibil inca de la inceput si atunci cand a fost vorba de transportul diferitelor bagaje. Hayonul cu deschidere in jos, sistemul Easy Load cu cadru de acoperis ce basculeaza in sus si spatarul rabatabil al banchetei ofereau un grad neobisnuit de versatilitate in acest domeniu.
Cu o asemenea diversitate de puncte forte, MINI Cabriolet a devenit imediat un succes global. Acesta s-a tradus in timp si intr-o valoare reziduala exceptionala – modelul dovedindu-se de-a lungul timpului o investitie foarte valoroasa. In 2007 a fost prima data cand MINI Cabriolet a ocupat primul loc in clasamentul "Value Master" publicat de revista Auto Bild. De atunci, modelul a devenit o aparitie constanta pe primele locuri ale clasamentului, traditie care este continuata de actuala generatie MINI Cabriolet.
Noua generatie continua povestea de succes.
Cea mai noua generatie a modelului a fost lansata pe piata in 2009, la timp pentru a 50-a aniversare a marcii. Cu evolutiile de design care reflecta un stil si mai sportiv, motoare mai puternice si mai eficiente, un interior premium mai rafinat, o imagine globala optimizata si numeroase dotari inovatoare, noul MINI Cabriolet continua povestea de succes a predecesorului sau.
Dintr-o singura sectiune, rollbarul - aproape invizibil, se extindea doar cand era necesar - si rigiditatea crescuta a caroseriei reprezentau progrese suplimentare in domeniul sigurantei. Soft topul textil de inalta calitate imbunatatea proprietatile acustice, iar luneta de sticla avea sistem electric de incalzire. Soft topul putea fi deschis sau inchis in 15 secunde, la viteze de pana la 30 km/h.
Always Open Timer a fost introdusa ca o functie noua si unica. Aceasta masoara timpul de condus cu acoperisul deschis. Functia de soft top culisant a fost mentinuta, asa cum s-a pastrat si conceptul flexibil de incarcare. Acum, hayonul are balamale in interior, iar volumul de stocare a fost extins: intre 125 si 170 de litri, cand acoperisul era strans, si 660 de litri cand era inchis.
Gama de motoare a fost si ea extinsa dupa schimbarea generatiilor. In prezent, modelul MINI Cabriolet dispune de trei motoare pe benzina si doua diesel: portofoliul variaza de la MINI One Cabriolet (72 kW/98 CP) si MINI Cooper D Cabriolet (82 kW/112 CP), include MINI Cooper Cabriolet (90 kW/122 CP), MINI Cooper SD Cabriolet (105 kW/143 CP) si se incheie cu MINI Cooper S Cabriolet (135 kW/184 CP). Mai mult, decapotabila cu patru locuri este disponibila si ca varianta de top MINI John Cooper Works Cabriolet cu un motor turbo care dezvolta 155 kW/211 CP. Standard, toate motoarele sunt combinate cu transmisia manuala cu sase trepte, dar optional este disponibila si o cutie de viteze automata cu sase rapoarte.
Placerea condusului in aer liber: o specialitate si a variantei clasice Mini.
Chiar si fanii versiuni clasice Mini nu au putut rezista atractiei de a conduce decapotabila pe distante lungi. Cu toate acestea, fondatorul clasei mici moderne a avut nevoie de mai bine de trei decenii pana cand conceptul de spatiu creativ a avut acces nerestrictionat la soare si vant. Un cabriolet bazat pe versiunea clasica Mini a vazut lumina zilei in 1991 si a fost realizat de Lamm, un dealer Mini din orasul german Kappelrodeck din Germania. Cu praguri ranforsate si o bara transversala integrata, calitatea conversiei caroseriei i-a impresionat pe responsabilii de la sediul Rover din Marea Britanie. In consecinta, decizia a fost de a produce o serie de 75 Mini Cabriolet clasice pentru piata interna din Regatul Unit.
Mini Cabriolet a fost dezvoltat de Rover Special Products si Karmann (Germania) si a fost prezentat publicului in premiera la Salonul Auto al Marii Britanii de la Birmingham, in octombrie 1992, inainte de a intra in productie la uzina Mini din Longbridge. 1.081 de unitati ale clasicei decapotabile au fost construite acolo pana in august 1996, toate acestea fiind acum raritati extrem de cautate. Spoilerele fata si spate specifice modelului, pasajele evazate ale rotilor si decoratiunile pragurilor ofereau un aspect exclusivist, subliniat in interior de benzile decorative si de capatul schimbatorului de viteze din lemn de nuc, de volanul imbracat in piele si de covorasele din velur. Versiunea decapotabila a modelului Mini clasic era disponibila in doua culori: Nightfire Red cu acoperis de culoare rosie sau Caribbean Blue cu soft top gri. In 1995, finisarea albastra a caroseriei a fost inlocuita cu nuanta British Racing Green.
Modelul a fost disponibil cu o singura motorizare sub capota: propulsorul cu patru cilindri, care dezvolta 63 CP in versiunea Mini Cooper. Versiunea cabriolet a modelului Mini clasic era echipata cu soft top actionat manual, in timp ce mecanismul electric era disponibil optional.
Placerea condusului unei decapotabile: de zece ani, o parte integranta a programului de modele MINI, sustinuta de MINI Roadster.
Dupa relansarea marcii, rabdarea fanilor calatoriilor cu o decapotabila a fost mai putin solicitata decat in era modelului Mini clasic. MINI Cabriolet si-a sarbatorit debutul la doar trei ani de cand versiunea cu trei usi a fost lansata pe piata. De un deceniu, acel model defineste cultura condusului unei decapotabile in segmentul automobilelor de clasa mica, devenind un punct de reper in portofoliul de modele al marcii. Importanta mare pe care decapotabilele o au in filosofia MINI din prezent este reflectata de faptul ca elegantul model cu patru locuri nu mai este singur: exista si un model cu doua locuri - purist, sportiv si cu aer de prospetime. MINI Roadster este suplimentul perfect pentru familia marcii. Avand doua locuri si soft top manual sau semiautomat, automobilul se remarca prin experienta pe care o ofera si urmeaza cu succes traseul deschis de MINI Cabriolet ca original decapotabil in segmentul premium al automobilelor mici.