rss

Test Drive - Mitsubishi Colt

  1. 17/04/2009
  2. Categoria: Mitsubishi
  3. Tags: Colt, Mitsubishi, Test, Test Drive

Mitsubishi se reinventeaza. Calandrul Jet Fighter este importat si pe clasa mica, noul Colt devenind si mai agresiv, a se citi sportiv. ADN-ul  noul Colt ramane acelasi- cel de la Mitsubishi Lancer Evo.

Generatia precedenta a lui Mitsubishi Colt s-a vandut in peste 270.000 de unitati in Europa, de la lansarea sa in 2004. Pentru a continua aceasta serie de succes, constructorul japonez pluseaza cu noul Colt al carui design la partea frontala este o copie la scara micsorata a ilustrului sau frate Mitsubishi Lancer EVO.


Dupa calandrul care a primit celebrul profil Jet Fighter, noua imagine de marca Mitsubishi, designul farurilor a devenit trapezoidal. Partea laterala a ramas fidela versiunii precedente, la fel ca si partea din spate, unde blocurile optice au fost izbutit redesenate.  Restilizarea este o imbunatatire vizibila a designului precedent, noile forme generand o atitudine dinamica, mult mai sportiva.
Intr-o piata europeana hiperdieselizata Mitsubishi nu-si dezminte latura profund sportiva si ofera patru motorizari exclusive pe benzina cu cilindree de la 1.1 de 75 CP, 1.3 de 95 CP, 1.5 de 109 CP si versiunea supraalimentata de 1.5 litri si 150 CP pentru versiunea Ralliart.



La interior, noul Colt se lauda cu o plansa de bord purista,infleuntata de masinile de raliu, cu zona instrumentarului de bord usor lizibila si cu un layout curat al plansei de bord. Volanul modelului testat de noi dispune de comenzi pentru sistemul audio si pentru cruise control. Configurarea cockpit-lui beneficiaza de ajustarea volanului si pe cea a scaunului soferului doar pe inaltime, insa colegii din echipa de testare au putut gasi pozitii de condus confortabile.


Pavilionul suprainaltat, propriu monovolumelor, se traduce printr-un spatiu amplu pentru cap, in schimb portbagajul este ingust. Prin rabaterea banchetei se obtine un spatiu mai mare pentru bagaje, dar sa nu uitam ca vorbim totusi de un automobil din clasa mica cu un portbagaj de 186 litri.


Versiunea testata de noi este in echiparea Instyle Safety. Potrivit echiparii interiorul contine piele si aluminiu din abundenta, doua materiale care pe de o parte incalzesc ambientul interiorul, si in acelasi timp il racesc sportivizandu-l. Alaturarea celor doua materiale de temperaturi diferite, genereaza o atmosfera contrastanta, dar armonioasa, tipica Mitsubishi, unde confortul si sportivitatea sunt doua dintre atuurile definitorii ale marcii japoneze.



Modelul testat de noi este propulsat de un motor de 1.5 litri capabil de 109 CP/6000 CP si un moment maxim de 145 Nm/4000 rpm. Acesta lucreaza cu o cutie manuala cu 5 trepte, etajata scurt, tocmai pentru a schimba rapid in ture ridicate, pentru a-i permite naturii reale a lui Colt sa se dezlantuie. Similar cu fratii sai mai mari, Lancer, Lancer Sportback, Lancer Evo, si noul Mitsubishi Colt ofera o aderenta de exceptie in manevrabilitate, insa din cauza arhitecturii inalte apare un usor ruliu, care nu pune probleme de stabilitate, in timp ce feedback-ul directiei asistate electric este temperat. Motorul si cutia permit un sprint 0-100 km/h in 9.8 secunde, iar viteza maxima comunicata este de 186 km/h. Consumul mediu in timpul testului a fost de 6.8 l/100 km. Noul Colt este bine izolat fonic in interior, doar suspensiile sportive, dar confortabile, ridicand nivelul sonor la trecerea peste suprafete denivelate. Odata cu viteza creste nivelul de zgomot interior, dar la o cota suportabila, fiind eclipsat decisiv de sistemul audio performant.  


Sistemul de franare este eficient, automobilul testat de noi incluzand M-ASTC, adica un  sistem de control activ al stabilitatii si tractiunii, care te scoate din situatiile periculoase, crescand astfel increderea in noul Colt.


De altfel la nivel de siguranta modelul testat de noi se prezinta peste nivelul competitorilor sai. Acesta este dotat cu: airbag frontal pentru sofer si pasager cu optiune de deselectare, sistem de franare cu ABS (Anti-lock Braking System), EBD (Electronic Brake-force Distribution) si BA (Brake Assist), sistemul M-ASTC, precizat mai sus,  sistem de ancore ISO-FIX (x2) pentru bancheta, tetiere fata / spate (2+3) reglabile pe inaltime, airbag lateral pentru sofer si pasager cu optiune de deselectare (pasager), airbag lateral tip cortina.
Modelul testat de noi, Mitsubishi Colt 1.5 Instyle Safety 3u costa 11.810 euro fara TVA sau 14.055 euro cu TVA. In plus modelul nostru avea la bord mai multe optionale si kit-uri ornamentale gen pedale sport, ornamente pentru evacuare, praguri, haion, proiectoare, etc, in valoare de 1.076euro cu TVA. Pentru banii platiti in plus pe optionale, va alegeti cu un model sportiv atat ca aspect cat mai ales ca dinamica.

Vizualizari: 2874