© 2024 Auto.ro
Compania Mitsubishi Fuso Truck & Bus (MFTBC), parte a companiei Daimler Trucks - liderul mondial pe piata cu brand-uri de camioane ca Freightliner, Mercedes-Benz si FUSO - a lansat pe 14 septembrie in premiera mondiala autocamionul all electric FUSO eCanter in New York City, in timp ce Elon Musk de la Tesla, parasit de cei mai importanti membri ai staff-ului, se chinuie sa lanseze primul autocamion electric al marcii anuntand data de 26 octombrie ca data estimata pentru lansare.
FUSO eCanter este primul camion electric produs in serie, si va fi livrat clientilor incepand cu anul acesta in SUA, Europa si Japonia. MFTBC intentioneaza sa livreze clientilor 500 de unitati din aceasta generatie in urmatorii doi ani. Productia pe scara mai mare este menita sa inceapa in 2019.
Marc Llistosella, presedinte si CEO al corporatiei Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation si sef al Daimler Trucks Asia: "In momentele in care toata lumea vorbeste despre camioane electrice, suntem primii care comercializeaza de fapt un camion electric produs in serie. Avand o istorie indelungata in motoare alternative, suntem mandri sa intram in aceasta noua era. FUSO eCanter vine cu ani de testare a clientilor si asigurarea de piese, servicii si garantie prin intermediul retelei globale de distributie FUSO.”
"Noul nostru FUSO eCanter abordeaza acum cererea tot mai mare de produse pentru a satisface si a depasi standardele ridicate privind emisiile de CO2. Ofera o alternativa atractiva si rentabila la motoarele cu combustie interna si face ca autocamioanele electrice sa reprezinte cheia viitorului distributiei centrale a orasului ", a adaugat Llistosella.
Primele camioane electrice vor fi furnizate catre UPS, cel mai mare client al acestor automobile si spre patru ONG-uri din New York
La lansarea globala, FUSO a anuntat si primul partener comercial al companiei americane pentru eCanter: UPS va folosi camioanele cu emisii zero, cu scopul de a privi spre un viitor sustenabil.
Carlton Rose, Presedinte la Intretinerea si Ingineria Flotei Globale, UPS afirma: "La UPS, evaluam si implementam in mod constant tehnologii avansate care permit solutii durabile si inovatoare pentru flota noastra. Camioanele electrice fac flota noastra mai curate si mai silentioasa, adaugand la cele deja peste 8.500 de vehicule alternative care functioneaza astazi. Avem o relatie globala de lunga durata cu Daimler si salutam ocazia de a incerca Fuso eCanter, deoarece UPS intelege avantajele camioanelor electrice. "
FUSO eCanter este ecologic si economic pentru utilizatori
Camionul complet electric, usor de utilizat, este raspunsul MFTBC la nevoia publicului de a avea un camion cu emisii zero, cu zgomot zero, pentru cresterea continua a distributiei in interiorul orasului. Pe langa faptul ca este un vehicul ecologic, este si economic pentru utilizatori, asa cum s-a dovedit deja in cadrul testelor efectuate de clienti in Europa. Fuso eCanter are o autonomie de 100 km si o capacitate de incarcare de pana la trei tone si jumatate - in functie de platforma si utilizare. Propulsorul electric al vehiculului contine sase pachete de baterii litiu-ion de inalta tensiune cu cate 420 V si o putere de 13,8 kWh fiecare. In comparatie cu un camion diesel conventional, acesta ofera economii de pana la 1.000 de euro pe 10.000 de kilometri la costurile de exploatare.
Comercializarea eCanter si infiintarea camioanelor electrice, FUSO va beneficia, de asemenea, de bazinul de parteneri Daimler, cum ar fi Mercedes-Benz Energy - furnizor de stocare locala de energie, ChargePoint - furnizor de charging si StoreDot - o companie care dezvolta o tehnologie ultra-rapida de incarcare a bateriei.
FUSO eCanter primul camion complet electric in productie de serie
Dupa ani de cercetare si testarea intensiva a clientilor, FUSO eCanter va fi complet integrat in linia de productie pentru camionul Fuso Canter cu motor conventional. In iulie anul trecut, MFTBC a sarbatorit inceperea productiei de eCanter in Tramagal, Portugalia. Fabrica va asambla toate vehiculele eCanter pentru pietele europene si americane. Guvernul portughez sustine continuu dezvoltarea eCanterului inca de la primele etape din 2010 pana in prezent.