rss

Mitsubishi Concept XR-PHEV II

  1. 26/02/2015
  2. Categoria: Mitsubishi
  3. Tags: Mitsubishi

Urmand a fi prezentat in premiera mondiala, la cea de-a 85-a editie a Salonului Auto International de la Geneva, Conceptul XR-PHEV II, reprezinta versiunea unui nou SUV de dimensiuni reduse, pe care Mitsubishi Motors Corporation (MMC) il doreste a fi cel de-al 2-lea model cu sistem plug-in hibrid electric (“PHEV”) dupa modelul Outlander PHEV, lansat in cea de-a 2-a jumatate a anului 2013, in Europa.

MMC impulsioneaza dezvoltarea noii sale generatii de tehnologii avansate, prietenoase cu mediul inconjurator, ce au la baza ca factori cheie, responsabilitatea ecologica, placerea condusului, fiabilitatea si siguranta.

In abordarea sa cu privire la tehnologiile dedicate protectiei mediului, compania isi concentreaza eforturile in directia autovehiculelor electrice si, in prezent, se afla in procesul dezvoltarii sistemelor PHEV, care sa poata fi adaptate fiecarui model din gama, avand perspectiva introducerii acestor sisteme cat mai curand, in viitorul apropiat. 

Noul sistem PHEV prezentat pe Conceptul XR-PHEV II este un sistem cu tractiune fata, usor, compact si foarte eficient, fiind ideal pentru modelul de crossover urban. Sistemul reduce emisiile de CO2 la doar 40 g/km, una dintre cele mai reduse valori oferita de catre un sistem PHEV, asigurand in acelasi timp  performante de top in conditii de eficienta sporita, pe durata calatoriei.

Caroseria

Beneficiind de o caroserie rafinata, ce se datoreaza aspectului dinamic si sportiv si liniei pronuntate ce traverseaza caroseria de la un capat la celalalt, Conceptul XR-PHEV II ofera indicii pretioase in privinta performantei  excelente, pe care motorul de mare putere o ofera.

Fascia fata utilizeaza o compozitie solida si atractiva, care atrage atentia asupra modului in care sectiunea centrala, ce adaposteste piesele principale, este protejata din ambele parti cat si de dedesubtul caroseriei. Farurile fata, cu functie de zi, si ansamblul de stopuri spate sunt pozitionate in mod iconic pentru a scoate in evidenta liniile atractive ale caroseriei. Aceste elemente de design se impletesc in mod perfect pentru a prezenta un nou stil atribuit unui crossover urban.

Habitaclul

Aspectul habitaclului intareste increderea in performantele excelente oferite de acest autovehicul prin natura tactila si vizuala a materialelor utilizate.

Bordul pare ca se raspandeste, in laterale, asemenea unor aripi, pornind de la nivelul consolei centrale solide, unde se regasesc majoritatea functiilor de control. Interiorul elegant, stilat, ce se reflecta in bord este evidentiat prin intermediul unor ornamente cromate si a unor linii dinamice ce se disting  din fata spre spate.

Sistemul de propulsie

Noul sistem PHEV este proiectat pentru a fi utilizat pe modelele cu tractiune fata si cuprinde un motor MIVEC, un nou motor electric/generator si o noua unitate de comanda a acestora, toate acestea fiind montate in partea din fata. Bateria de tractiune de mare capacitate, pe baza de Li-Ion, pozitionata sub podea, coboara centrul de greutate al masinii, imbunatatind stabilitatea si manevrabilitatea.

Noua baterie de tractiune cuprinde un invertor compact, cu randament ridicat si un sistem de tensiune variabila care pastreaza emisiile de CO2 sub 40 g/km, atunci cand autovehiculul se afla in miscare, aceasta reprezentand una dintre cele mai bune valori din punct de vedere al performantei de mediu, pentru un autovehicul PHEV. 

Sistemul PHEV este proiectat sa functioneze, in primul rand, in modul electric, cu motorul termic ce actioneaza fie ca un generator fie ca propulsor mecanic furnizand  forta de tractiune suplimentara atunci cand este cazul. In functie de conditiile de drum si de incarcarea acumulatorului, sistemul selecteaza automat, intre modurile electric, hibrid serie si hibrid paralel. 

Prin selectarea modurilor Battery Save sau Battery Charge, soferul poate conduce in modul electric oricand doreste sa faca acest lucru. 
Pentru un plus de placere in timpul condusului, masina ofera o performanta puternica si sportiva, acceleratiile fiind in acelasi timp line si silentioase, fara socuri in transmisie. 

Vizualizari: 2078