rss

Test Drive - Mitsubishi Outlander

  1. 22/01/2009
  2. Categoria: Mitsubishi
  3. Tags: Mitsubishi, Outlander

Pentru galeria foto click aici

Codul sursa al trilogiei, Outlander, C-Crosser, 4007 este un SUV veritabil cu un caracter de berlina, un redutabil concurent pentru Hyundai Santa Fe, Opel Antara, sau Honda CR-V.

La aparitia pe piata a noului model, presedintele Mitsubishi a declarat ca in cazul unui esec comercial a noului Outlander, e posibil ca grupa de automobile pe care o va genera sa dispara in urmatorii doi ani. Astfel ca la iesirea pe piata a noului SUV Mitsubishi, constructorul japonez tinea degetele incrucisate pentru noroc. Rezultatul este ca avem acum Mitsubishi Outlander, Citroen C-Crosser si Peugeot 4007. 

Inca de la prima vedere, Mitsubishi Outlander afiseaza curbe fluide, un calandru agresiv, bine desenat, o nota generala de dinamism. La spate este mai degraba similar cu un monovolum arhitectura semanand mai degraba cu un break suprainaltat decat cu un SUV. 

Auto.Ro a testat un model Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle NAVI.

Mitsubishi Outlander – Dinamica

In premiera, Mitsubishi beneficiaza de o platforma, numita “mondiala” care echipeaza Chrysler Sebring, Dodge Caliber – Avenger sau Jeep Compass si Patriot. De asemenea este platforma folosita si pe modelul Mitsubishi Lancer Evolution. Astfel sasiul este izbutit, rezultatul fiind observabil in condus cand ai impresia ca te afli la volanul unei berline. Si intocmai ca la modelul Citroen C-Crosser , testat de noi mai demult, tendinta de ruliu, specifica SUV-urilor, este practic inexistenta. Suspensiile sunt ferme fara a atinge pragul de dezagreabilitate. Mitsubshi Outlander  franeaza eficient acompaniat fiind de un tangaj moderat. Am retinut directia precisa cu o usoara latenta in manevrare. De notat ca similar cu fratele Pajero, Outlander poate trece din mers de la tractiunea 4x2 la cea integrala, blocajul diferentialului fiind operational pana la viteza de 50 km/h.


Modelul testat de noi este propulsat de un motor turbodiesel de 2.2 litri cilindree de origine Peugeot, capabil de 156 CP/4000 rpm si un cuplu maxim de 380 Nm/2000 rpm. Cu aceasta motorizare Mitsubishi Outlander accelereaza 0-100 km/h in 9.9 secunde, iar viteza maxima pe hartie este de 200 km/h. Consumul mediu se cifreaza la 10.5 l/100 km, inregistrat de noi. Rezervorul poate stoca 60 de litri, oferindu-va o autonomie de aproape 600 de km.

Diesel-ul lucreaza cu o cutie manuala cu sase trepte bine etajata, cu un  feeling pregnant de SUV la schimbarea treptelor. In demaraje on road, turbodiesel-ul lui Outlander este silentios si ascultator. Zgomotele datorate vantului nu deranjeaza, confortul insonorizarii fiind usor de observat sau simtit, mai bine spus.


Mitsubishi Outlander dispune de sistemul de tractiune integrala nepermanenta -  4WD Multi Select. Pentru un maxim de siguranta, managementul transmisiei este combinat cu ASTC (controlul activ al stabilitatii si tractiunii) care optimizeaza functionarea sistemului. Aceste echipamente sunt in standard pe toate echiparile, ca parte integranta a sistemului de tractiune. In functie de conditiile de aderenta si de stilul de condus preferat, soferul poate alege unul dintre modurile de management al transmisiei: 2WD (tractiune fata), 4WD si LOCK (se livreaza de 1.5 ori mai mult cuplu catre rotile spate decat in regimul 4X4. Acest regim se foloseste in conditii de condus extreme). 

 

Mitsubishi Outlander – Confort interior si echipare


Profitand de lungimea de 4.64 metri ( un plus de 10 cm fata de versiunea precedenta) si de o latime de 1.80 m, Mitsubishi Outlander va propune o buna habitabilitate. Interiorul poate adaposti sapte pasageri in habitaclu, cu o mica rezerva asupra confortului oferit de cele doua scaune din spate, rezervate copiilor sau distantelor scurte. Mitsubishi Outlander este un automobil cu cinci locuri confortabile. Spatiul pentru cap este bun nefiind insa generos, in schimb exista din plin spatiu pentru picioare si un portbagaj imens de 771 litri (configuratie cu 5 locuri) extensibil  la 1.692 litri, care beneficiaza de o capota usor fractionabila


Postul de conducere relativ pozitionat jos pentru un SUV, ofera un confort deplin. Scaunele late creaza un confort fin, ajustarea pe inaltime sporind posibilitatile de configurare potrivit anatomiei soferului. Plansa de bord un pic austera are in schimb toate comenzile in proximitatea soferului fiind usor de atins, iar instrumentarul este usor lizibil. Vizibilitatea globala oferita de geamuri este buna. 


La nivel de echipare, modelul de test era echipat cu o instalatie audio audio Rockford Fosgate – radio CD/DVD 8 difuzoare 1 subwoofer amplificator 650W, redare MP3 si camera video pentru mers inapoi integrata. Dintre echipamentele existente pe modelul de test am mai retinut: Jante de 18” din aliaj usor finisare premium cu anvelope 225/55/R18, trapa acoperis controlata electronic cu functie antiprindere si parasolar, faruri xenon cu reglare automata pe inaltime / spalatoare faruri, display central multifunctional (temp. exterioara, distanta parcursa, consumul mediu), Tapiterie din piele neagra/bej, scaune fata incalzite, scaun sofer reglabil electric, Aer conditionat automat, interfata hands-free Bluetooth pentru telefonul mobil cu recunoastere vocala si control pe volan, airbag-uri frontale si laterale pentru sofer si pasager / airbag-uri cortina, centuri de siguranta pretensionate in 3 puncte cu ajustare pe inaltime, sistem de franare cu ABS si EBD, senzori de ploaie.

Modelul testat de noi, avea echiparea cea mai buna din gama (Instyle)  si costa 31.155 eur fara TVA sau 37.074 euro cu TVA.

Foto: Sorin Miclau

 

Vizualizari: 6806