© 2024 Auto.ro
Mitsubishi prin vanzarea modelului i-MiEV devine primul constructor generalist de automobile care vinde deja automobile cu propulsie electrica..
Mitsubishi i-MiEV este un ZEV (zero emission vehicle) de oras, cu 4 usi si 4 locuri, un model mult avansat tehnic, cu un pret pe masura solutiilor hi-tech inglobate la bord.
Mitsubishi a ales un moment curios sa lanseze un automobil electric: iesirea din criza mondiala. Oficialii Mitsubishi declarau in presa straina ca dupa criza, constructorii de automobile inca se trezesc buimaciti si acum este un moment prielnic sa lansezi o masina electrica pentru ca iti poti permite sa prinzi un avans comercial. Noi spunem ca au dat sah Toyotei, care domina detasat piata hibridelor cu modelul Prius.
Mitsubishi i-MiEV ca orice masina electrica demareaza lin si silentios, prima viteza fiind energica. Trebuie precizat ca din cei 67 CP, puterea maxima dezvoltata de motorul electric sunt disponibili continuu 48 CP. Aceasta este de fapt puterea maxima medie care poate fi furnizata continuu de motor in 30 de minute de functionare. Desigur cand conditiile de mers si soferul o cer, puterea maxima de 67 CP a motorului este livrata lin rotilor. Interesant de remarcat ca puterea motorului este disponibila inca de la prima apasare de pedala, diferit fata de motorul normal care necesita rulare pentru a beneficia de puterea maxima. Cuplul maxim dezvoltat de motor este 180 Nm dipsonibil de la 0-2000 rot/min. Viteza maxima este de 130 km/h, iar acceleratia 0-100 de km/h dureaza 15,9 secunde. Consumul ca si ZEV-urile consuma, este de 135 kWh. Mitsubishi i-MiEV are o autonomie de mers de 150 km. Timpul de incarcare la o priza normala este de aproximativ 6 ore. In cazul cand va grabiti puteti incarca doar 30 de minute, 80% din capacitatea bateriei schimband borna de incarcare.
Daca citim cu atentie datele furnizate de constructor vom vedea ca din cauza autonomiei, Mitsubishi i-MiEV este clar un automobil de oras.
Trebuie spus ca Mitsubishi i-MiEV ofera un maxim de simplitate in operare, gratie cutiei inteligente cu doar doua viteze. Atentie am spus cutie de viteza simpla nu simplista. Transmisia lui Mitsubishi i-MiEN beneficiaza de un soft de mers inainte cu trei moduri: D (Drive) pentru rulajul citadin, B pentru condus in panta descendenta si C este modul de Confort. Programul de mers inapoi sau R (Reverse) este cel obisnuit de la cutiile automate clasice.
Revenind la incarcarea bateriei se aud voci ca infrastructura trebuie pusa la punct. Atat timp cat Mitsubishi i-MiEV se poate incarca de la orice priza cu tensiune 220 V, credem ca altele sunt de fapt aspectele pe care trebuie sa le discutam. Oficialii Mitsubishi spuneau ca este utila o infrastructura pentru masini electrice, insa este o chestiune in care constructorii de automobile electrice pot doar sa-si spuna parerea, nu pot sa conduca implementarea sau dezvoltarea unei asemenea infrastructuri. Si au dreptate; cati constructori de automobile sunt implicati, sau construiesc retele de statiii de alimentare cu combustibili clasici? Nu e core business-ul lor, nu-i asa?
Acum se naste o piata noua cu masini hibride si iata sunt deja la vanzare si primele modele electrice integral Mitsubishi i-MiEV cu suratele Citroen C-Zero si Peugeot iON. Cum le facem vandabile? Acum trebuie sa recunoastem ca au un pret greu de digerat de consumatorul normal, chiar daca este iubitor de natura si tehnologii de varf. Mitsubishi i-MiEV este deja in vanzare, in Romania, la un pret de 36.640 euro cu TVA inclus, iar beneficiind de avantajele programului Rabla pentru masini electrice pretul se mai atenueaza.
Dar sa nu uitam, Mitsubishi i-MiEV este doar inceputul. A fost o vreme cand telefoanele mobile erau prohibite ca pret. Acum insa situatia s-a schimbat, nu-i asa?