rss

Noul Nissan Micra vine in Romania, preturi de la 7800 euro cu TVA

  1. 26/09/2011
  2. Categoria: Nissan

A patra generatie Nissan Micra stabileste noi standarde pentru segmentul B in materie de eficienta si performanta in oras. Preturile incep de la 7800 euro cu TVA si 3 prime de casare. Este un model complet nou, conceput pe noua platforma V a marcii Nissan, cu obiectivul simplificarii condusului in oras.

Motorul noului Nissan Micra este unul normal aspirat de 1,2 litri, dezvolta 80 CP la 6.000 rpm, cuplul maxim de 110 Nm la 4.000 rpm, consuma 5 litri/100 km in regim combinat, iar emisiile sunt de doar 115g/km. La versiunea cu transmisie automata CVT, emisiile sunt de 125g/km, iar consumul combinat de 5,4 litri/100km.

Transmisia standard se realizeaza printr-o cutie de viteze manuala, cu cinci trepte. In gama Nissan Micra este disponibila si noua transmisie CVT, avantajul sau constand in reactia rapida la viteze reduse si economie de carburant la viteze mari. Este prima cutie de viteze CVT cu sistem de transmisie planetara secundara - pentru functionare eficienta si foarte fiabila

Masa redusa a platformei V se oglindeste in reducerea riguroasa a masei la alte componente: rezervorul decarburant de 41 litri este cu 2,2 kg mai usor decat cel al vechiului Nissan Micra; sistemul de evacuare nu mai are amortizor central de zgomot (“toba centrala”), reducand masa cu 3,2 kg iar sistemul de suspensii frontale este mai usor cu 9 kg. De asemenea, scaunele sunt mai usoare, panoul de bord foloseste mai putine componente si motorul este mai mic. Plafonul este mai usor cu 2 kg iar, in ansamblu, noul Nissan Micra este mai usor cu 35 kg decat predecesorul sau, masa incepand de la 915 kg.

Noul Nissan Micra are un nou sistem de suspensie tip MacPherson in fata, cu arcuri elicoidale si bara de torsiune compacta pe puntea din spate, conceputa pentru a patrunde mai putin in zona portbagajului.  Fiind montate pe cadre auxiliare, suspensiile cu bare antiruliu contribuie de asemenea la diminuarea zgomotului in trafic si a vibratiilor.

Aerodinamica a jucat un rol important in definirea formei generale a noului Micra. De exemplu, acoperisul este incadrat in niste caneluri in forma de bumerang, care ajuta la reducerea rezonantei in interior, mai ales la viteze mari, reducand totodata greutatea totala cu pana la 2 kg. Design-ul zvelt al acoperisului, completat cu spoilerul pronuntat din spate, contribuie la reducerea la minim a rezistentei aerului, la scaderea consumul de carburant si la reducerea emisiilor.

Sasiul a fost proiectat pentru a imbunatati fluxul de aer si a maximiza deportanta, marind stabilitatea la viteza mare. Coeficientul de  forma al noului Nissan Micra este 0,33.

Performanta in oras

Nissan Micra se distinge prin agilitatea in trafic, asigurata nu doar de masa redusa ci si de manevrabilitatea deosebita: raza de bracaj este cea mai mica din segmentul B, adica 4,65 metri.  
Dotarile inovatoare contribuie de asemenea la facilitarea condusului in oras.  Versiunea Tekna dispune in dotarea standard de sistemul Nissan Connect, un pachet complet integrat de divertisment si informatii, care  incorporeaza navigarea prin satelit, ecran touchscreen color de 5 inci, Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil, fante Aux-in si USB, plus sistem audio cu sase difuzoare.

Sistemul de navigatie  prezinta hartile clare ale strazilor, in locul ghidarii obisnuite la fiecare viraj din sistemele mai ieftine, si poate fi programat in noua limbi. Hartile, care pot fi actualizate cu usurinta cu ajutorul unui card SD, acopera Europa de vest, Europa de est si Rusia. Prin integrarea informatiilor din pozitionarea senzorilor si viteza vehiculului, semnalul nu se pierde la trecerea prin tuneluri si nu este „ascuns” la trecerea pe langa cladiri inalte.

De asemenea, sistemul incorporeaza canalul de mesaje despre trafic (TMC), care foloseste un radio tuner secundar pentru a receptiona informatii despre trafic si stiri despre incidente produse pe traseele principale. Prin procesarea acestor date de trafic in timp real, sistemul poate propune rute alternative mai rapide, dupa caz, economisind timp si reducand emisiile.

Afisajul de bord sofisticat  furnizeaza informatii despre consumul de carburant, distanta de parcurs, temperatura exterioara si poate fi programat chiar si pentru ca noul Micra… sa ii ureze proprietarului sau „la multi ani” de ziua de nastere.  

Un alt exemplu de tehnologie inovatoare pentru performanta in oras este sistemul inovator, usor de folosit, de masurare a spatiului de parcare Park Assist. Acesta este in dotarea standard la versiunea Tekna.
Sistemul Park Assist informeaza soferul daca un spatiu este potrivit pentru parcare. In timp ce soferul cauta un spatiu de parcare, poate activa sistemul Park Assist cu ajutorul unui buton de pe bord si apoi trebuie sa semnalizeze pentru a indica sistemului latura pe care se va face parcarea.  

Presupunand ca viteza este sub 25 km/h, senzorii scaneaza spatiul indicand soferului daca acesta este potrivit sau nu, pe ecranul computerului de bord. Ecranul indica ‘OK', daca spatiul este cu 100cm mai mare decat lungimea masinii, ‘DIFFICULT' daca este cu 60 - 99cm mai mare decat lungimea masinii si ‘NOT ADVISED' daca este mai mare decat lungimea masinii cu maxim 60cm. Apoi soferul decide daca doreste sa parcheze sau nu.

Acele niveluri de toleranta pot fi reglate, in functie de abilitatea soferului - Incepator, Normal si Avansat – iar senzorii sunt suficient de precisi pentru a identifica obstacole mici cum ar fi borne, balize de ocolire si altele. Sistemul Park Assist este completat de senzorii de parcare, care functioneaza ori de cate ori este selectat mersul in marsarier, transmitand avertismente sonore si vizuale. Micra este singurul automobil din segmentul B care ofera sistemul Park Assist.

Noul Nissan Micra este disponibil in trei variante de echipare: Visia, Acenta si Tekna. Cutia de viteze manuala este disponibila pentru toate cele trei variante de echipare, in timp ce transmisia automata CVT este disponibila in combinatie cu varianta Acenta.
 

Vizualizari: 4295