© 2024 Auto.ro
Nissan a prezentat la Salonul Auto de la Geneva cea de-a doua generatie Note. Inspirat din conceptul Invitation,prezentat in iulie anul trecut, modelul propune un design atractiv, noi tehnologii si trei motorizari eficiente, suficiente atribute cat sa dea batai de cap modelului Ford B-MAX, produs la Craiova.
Noul monovolum de clasa B, afiseaza linii dinamice si laterale conturate mai bine, fata de generatia precedenta. Calandrul este direct inspirat din conceptul Invitation, iar farurile care inconjura grila completeaza noul design. Cu o lungime totala de 4.1 metri, noul Nissan Note se pozitioneaza intre Juke si Micra, fiind recunoscut ca unul dintre modelele cu cel mai spatios interior, din segmentul B. Cu toate ca se declara un hatchback, noul Nissan Note seamana bine cu un monovolum, ca organizare interioara beneficiind de un mix de atu-uri ale ambelor clase.
Nissan a ales sa mizeze pe noi tehnologii, propunand Nissan Safety Shield si Around View Monitor (sistem de vizualizare panoramica 360 de grade). Dispozitivul este compus dintr-un sistem de avertizare a depasirii benzii de circulatie, un sistem de detectare a obiectelor aflate in miscare, dar si a autovehiculelor aflate in unghiul mort, plus o camera panoramica, de luat vederi, care afiseaza o vedere de sus a spatelui automobilului. Imaginea apare pe display-ul de 5.8 inci al sistemului multimedia, la mersul cu spatele. Dotari ca cele de mai sus le intalnim la alte marci la clasele superioare, de exemplu la berlinele mari.
Sub capota noului Nissan Note gasim trei motorizari, doua pe benzina si un diesel, asociate cu trei tipuri de transmisii, cu trei valori ale emisiilor de dioxid de carbon, care pleaca de la 95 g/km.
Primul este un motor de 1.2 litri pe benzina, cu bloc motor cu 3 cilindri si 3 supape pe cilindru, de 80 CP, ce lucreaza cu o cutie manuala si care emite 99 g/km dioxid de carbon, iar al doilea este o versiune supaalimentata a aceluiasi motor de 1.2 litri, DIG-S (Direct Injection Gasoline – Supercharged), de 98 CP, care lucreaza cu o transmisie CVT si emite 109 g/km; consumul mediu anuntat este 4.3 l/100 km. Motorul supraalimentat foloseste pentru alimentare, injectia directa, functionand dupa ciclul motor Miller, datorita adoptarii la toate versiunile a dispozitivului Stop & Start. Propulsorul este supralimentat de un compresor care poate fi decuplat (prin intermediul unui ambreiaj, controlat electronic) atunci cand functionarea acestuia nu este necesara, ameliorand astfel consumul.
Al treilea motor este turbodieselul de 1.5 dCi al grupului Renault-Nissan, capabil 90 CP, cel mai eco friendly motor din oferta, care emite 95 g/km dioxid de carbon si are un consum anuntat de numai 3.6 l/100 km.
Nissan Note 2 va fi lansat cu trei versiuni de echipare: Visia, Acenta si Tekna. Toate versiunile de echipare vor avea: functie stop-start, sase airbag-uri si cruise control. Echiparea de mijloc, Acenta vine cu aer conditionat automat, conexiune Bluetooth, geamuri actionate electric la spate, in timp ce echiparea superioar,Tekna, va dispune de Safety Shield pack, Around View Monitor, partial imbracaminte din piele pentru scaune si acces keyless.
Nissan Note 2 este asteptat sa apara pe piata europeana in toamna acestui an. Preturile vor fi comunicate la o data apropiata inceperii comercializarii.