Lansat pe piata autohtona la inceputul anului in curs, noul Qashqai s-a dovedit a fi un competitor puternic in segmentul de crossover. Noul model de la Nissan vine cu imbunatatiri la toate categoriile comparativ cu predecesorul sau. Este mai lung (cu 5.5cm) si mai lat (cu 1.5cm), dar in acelasi timp, mai inteligent. Fiind mai practic, avand un motor mai eficient, cu un interior mult imbunatatit si o multitudine de tehnologii de siguranta, noul Qashqai este o masina de familie care merita toata atentia.
Noul Qashqai arata mult mai bine, atat la interior, cat si la exterior. Designul exterior este spectaculos, mai bine conturat si mai expresiv, fiind accesorizat cu lumini LED, ce asigura o iluminare sporita. Interiorul aduce un mare plus prin elementele moderne de design si calitatea superioara a materialelor. Nivelul de confort este amplificat si de calitatea scaunelor. Nissan sustine ca sunt inspirate de la NASA si noi putem confirma ca se simt confortabil inclusiv pe distante lungi.
Echiparile de top se bucura de un nou sistem multimedia Nissan Connect, afisat pe un ecran touchscreen de 7 inch, cu navigatie, radio digital si conectivitate smartphone. Butoanele si cadranele sunt logic pozitionate, comenzile fiind simple, intuitive.
Veti fi placut surprinsi de un spatiu mai mare pentru pasageri si o gama variata de spatii de depozitare. Spatiul aflat intre scaunele frontale s-a marit considerabil datorita renuntarii la frana de mana conventionala, aceasta fiind inlocuita cu un sistem electronic. In acest spatiu generos de sub cotiera veti gasi un port USB si o mufa audio. De asemenea, volumul portbagajului a crescut la 430 de litri (cu 20 de litri mai mult decat predecesorul), iar podeaua acestuia se poate repozitiona pentru a obtine un spatiu mai generos. Similar modelului anterior, vizibilitatea prin luneta nu este grozava, parca te indeamna sa utilizezi mai mult camera si senzorii din dotare. Nivelul de zgomot a fost imbunatatit fata de generatia anterioara, inclusiv la motorizarile diesel.
Noul Qashqai propune o oferta de motorizari pe benzina si diesel. Este disponibil un motor turbo pe benzina de 1.2 litri 115 CP iar oferta diesel este reprezentata de binecunoscutul motor 1.5 litri dCi de 110 CP si propulsorul 1.6 litri dCi de 130 CP. Toate variantele beneficiaza de sistemul Start/Stop, care porneste si opreste automat motorul cand masina stationeaza, in vederea economisirii de combustibil si reducerii emisiilor CO2.
Noi am testat noul Qashqai de 1.6 litri diesel 130 CP, dotat cu cutia de viteze automata “Xtronic” CVT (Continuously Variable Transmission). Modelul testat a venit cu tractiune 4x2, insa se poate configura si cu tractiune integrala.
Noul Qashqai se comporta bine la drum, este stabil in viraje si mai putin zgomotos decat ne-am fi asteptat. Desi voluminos, este foarte usor de condus si de manevrat in conditii de siguranta. Viteza maxima declarata de producator este de 183 km/h si atinge 100 km in 11,1 secunde. Nu este cel mai “infipt” crossover la angajarea in depasiri, insa nici nu se adreseaza “vitezomanilor”.
Din punct de vedere al consumului, este impresionant de economic. Consumul declarat este de 4.2 litri/100 km extraurban si 5.3 litri/100 km urban cu emisii de 119 grame CO2 /kilometru. In urma testelor efectuate, Auto.ro a inregistrat un consum de 4.6 litri/100 km extra urban, 5.8 litri/100 km urban (cu functia ECO activata), 6.8 litri/100 km pe autostrada si 6.9 litri/100 km condus sportiv extra urban (cu functia Sport activata). Mentionam ca testele de consum s-au realizat cu AC pornit.
Nissan ofera trei niveluri de echipare: Visia, Acenta si Tekna. Noi am testat varianta de top Tekna cu jante aliaj de 19 inch, cu plafon panoramic si geamuri laterale spate si luneta fumurii. La interior dispune de scaune fata incalzite si reglabile electric, cu tapiterie mixta textil-piele (optionala la 400 de euro) si cu ecran touchscreen de 7” cu conectivitate smartphone. Sistemul video Nissan Around View ne-a ajutat la parcare si la manevrele efectuate la viteze reduse. Acesta utilizeaza camerele existente pe laturile masinii si afiseaza o vedere de 360o.
Un nou plus cu care vine noul Qashqai este sistemul Park Assist care identifica locurile libere de parcare si roteste singur volanul atat la garare, cat si la parcare laterala, soferul controland doar pedalele.
Pentru o siguranta sporita, noul Nissan Qashqai poate fi configurat cu pachetul Safety Shield (optional la echiparea Acenta) si pachetul Safety Shield Plus (optional la echiparea Tekna).
Modelul pe care l-am testat a venit echipat cu toate tehnologiile Safety Shield. Am beneficiat de utilitatea sistemului Front Collision Avoidance (anticipare franare de urgenta) care ne-a avertizat sonor sa franam pentru a evita o posibila coliziune cu automobilul din fata. Sistemul ofera si franare automata de urgenta insa nu ne-am incumetat sa o incercam.
Am dezactivat optiunea Lane Departure Warning (avertizare incalcare banda) deoarece emitea un „bipait” deranjant de fiecare data cand depaseam cat de putin linia dintre benzi fara semnalizare (de exemplu ocolirea unei gropi). Regasim utilitatea pentru soferii care incalca banda in momente de neatentie.
Am utilizat si tehnologia Traffic Sign Recognition (recunoastere indicatoare rutiere) care ne-a afisat semnele de circulatie in momentul in care am trecut prin dreptul lor, cu preponderenta cele de limitare a vitezei si cele privind interzicerea depasirii.
Foarte interesanta este si tehnologia Driver Attention Alert (alerta atentie scazuta sofer) care „te trimite” sa bei o cafea cand „constata” ca esti obosit si deviezi de la stilul tau de condus.
Un plus de siguranta este oferit de tehnologia Blind Spot Warning (avertizare unghi mort) care te avertizeaza luminos pe stalpii laterali ai parbrizului cand un autovehicul se afla in unghiul tau mort. Esti semnalizat si sonor atunci cand intentionezi prin semnalizare sa schimbi banda si exista un autovehicul in aceasta zona fara vizibilitate.
Moving Object Detection (detectare obiecte in miscare) identifica obiectele aflate in miscare in raza camerei care declanseaza un semnal sonor si evidentiaza pe ecran zona unde a fost detectat obiectul.
High Beam Assist (asistenta pentru lumini faza lunga) comuta automat farurile de la faza lunga la faza scurta, pentru a evita deranjarea celorlalti participanti la trafic.
Noul model Qashqai poate fi comandat cu pachetul Safety Shield la costul de 1100 de euro si include: asistenta pentru lumini faza lunga, recunoastere indicatoare rutiere, avertizare incalcare banda, anticipare franare de urgenta + sistem multimedia Nissan Connect + oglinda interioara cu efect antiorbire automat.
Pentru tehnologia de siguranta Safety Shield Plus, platiti in plus 550 euro si beneficiati de: avertizare unghi mort, detectare obiecte in miscare, alerta atentie scazuta sofer + sistem inteligent de asistenta la parcare. Daca doriti culoarea Ink Blue a modelului prezentat in imagini, pretul acesteia este de 500 de euro (prêt valabil pentru orice vopsea metalizata).
Modelul Nissan Qashqai pe care l-am testat si redat in imagini are un cost total de 31,440 de euro cu TVA inclus.
In urma testului pe care l-am realizat, am remarcat ca noul Qashqai este o masina excelenta pentru familie, ofera o multitudine de tehnologii de siguranta si un raport calitate-pret foarte bun. Poate fi achizitionat la preturi cuprinse intre 18,690 de euro cu TVA inclus, pentru versiunea pe benzina 1.2 litri de 115 CP, nivel de echipare Visia, si 32.540 de euro in cazul motorizarii 1.6 dCi de 130 CP, tractiune 4x4, nivel de echipare Tekna.