rss

Hibrizii, asii din maneca?

  1. 05/01/2010
  2. Categoria: NSU
  3. Tags: van hibrid

Desi la noi inca nu se folosesc, o solutie oarecum la indemana companiilor de curierat urban, ar fi folosirea van-urilor hibrid. Desigur nu este o optiune ieftina, insa reducerea consumului de carburant este de aproape 30%, ceea ce poate reprezenta o justificare rezonabila a achiziei unui parc de van-uri hibride.

Automobilele hibride folosite de compania UPS inregistreaza, potrivit UPS, o reducere de consum de aproape 29% fata de modelele similare echipate cu motor termic, iar costul per mila cu 15%.
UPS si competitorii acesteia FedEx sau DHL au testat de-a lungul timpului o mare varietate de masini hibride. Recent, un laborator al guvernului american a completat o fisa de evaluare a unui test de consum desfasurat pe 12 luni cu 6 modele hibride folosite de UPS in Phoenix, Arizona, iar rezultatele au fost excelente. Dupa 12 luni de operare, vanurile hibride au consumat in medie cu 28.9% mai putin combustibil decat van-urile diesel conventionale. Cu toate extracosturile pe care le implica automobilele hibride, costul/mila a scazut cu 15%.
Van-urile hibride erau echipate cu sasiu Freightliner si foloseau motoare diesel Mercedes-Benz. Automobilele de test au folosit atat cutia secevntiala cat si hibridul electric motor/generator, furnizate de corporatia Eaton.

Energia electrica este inmagazinata de un sistem de baterii cu litiu, cu furnizor neprecizat. Ca rezultat al testului, UPS a comandat 200 de van-uri hibride inzestrate cu dispozitivul Eaton. In continuare UPS testeaza si alte solutii de propulsie hibride inclusiv hibrizi electro-hidraulici pentru manipulare. .

La noi exploatarea acestor masini, de catre serviciile primariei sau firmele de curierat urbane, sau cele de distributie, ar putea fi o solutie de reducere a poluarii urbane, dar, desigur, companiile interesate trebuind sa fie cointeresate cu facilitati fiscale. Altfel...nu facem nimic.

Vizualizari: 1470