© 2024 Auto.ro
2016 a fost un an bun pentru Opel/Vauxhall care a realizat din nou cresteri semnificative ale vanzarilor anuale. Conform datelor provizorii, producatorul auto din Rüsselsheim a vandut aproximativ 1,16 milioane de autovehicule in 2016. Aceasta cifra reprezinta o crestere cu aproximativ 46.000 de autovehicule sau de patru procente fata de anul precedent si este cel mai mare volum de vanzari din 2011.
Noul Opel Astra a fost motorul principal al cresterii volumului de vanzari in Europa. „Autovehicul anului 2016” din Europa a inregistrat peste 285.000 de inmatriculari noi, cu peste 25% mai mult fata de anul precedent. Prin urmare, si-a revendicat trofeul de cel mai bine vandut model Opel.
Per ansamblu, Opel a reusit sa sporeasca vanzarile pe 18 dintre cele 22 de piete. Cota de piata a crescut, de asemenea, in 12 tari. Cota Opel/Vauxhall pe piata europeana a ramas aproape neschimbata, de 5,73%. Volumul de vanzari semnificativ mai mic in Marea Britanie in urma votului pentru Brexit a contrabalansat cresterea cotei de piata din multe tari europene.
In Romania, cota de piata a marcii Opel se mentine la 4,8 procente in conditiile in care totalul vanzarilor marcii in 2015 cuprindea si peste 1300 de unitati de vehicule aferente unui singur contract de flota si un important contingent de vehicule Antara, model care a iesit din portofoliul marcii la inceputul anului trecut.
La autovehicule (PC), Opel inregistreaza cea mai mare crestere a cotei de piata in Romania, adaugand 1,30 procente celor din 2015, conducand detasat in randul cresterilor atinse de marcile auto din top 10 in 2016 si atingand astfel 5,38 procente.
Acestea in contextul imbunatatirii prestatiei marcii in piata relevanta (PC + LCV), acolo unde cota de piata inregistrata de casa germana in 2016 se cifreaza la 5,2 procente, in crestere fata de 2015 cu 15,7 procente, surclasand cresterea de 15,3 procente a pietei.
“Factorii principali care au contribuit la mentinerea rezultatului excelent obtinut anul trecut, precum si la performanta de a creste semnificativ cota de piata de autovehicule (PC) sunt mixul bun de modele al gamei Opel si succesul modelului Astra.” afirma Cristian Milea, Country Director Opel Romania. „Nu in ultimul rand a contat reteau de distributie Opel, adaptata in mod continuu cererilor din piata. La momentul acesta avem 32 de showroom-uri, doua dintre acestea, Plusauto in Craiova si Exclusiv Motors in Bacau, fiind showroom-uri recent lansate.” a adaugat acesta.
In prezent, Opel se afla in toiul celei mai ample ofensive de modele din lunga sa istorie si in perioada 2016 – 2020 are in plan lansarea a 29 de modele noi.
Pe langa noua generatie a varfului de lance al gamei, modelul Insignia, care va fi disponibila in variantele sedan cu cinci usi (Insignia Grand Sport), station wagon (Insignia Sports Tourer) si o versiune crossover (Insignia Country Tourer), compania va lansa doua modele si in segmentul CUV (Crossover Utility Vehicle) ce inregistreaza o crestere rapida – Crossland X si Grandland X.