© 2024 Auto.ro
Auto.ro a avut ocazia sa incerce noul Opel Corsa. Versiunea testata, Corsa 1.3 DTC eco diesel, are un numar de gadget-uri care il fac sa difere foarte mult fata de modelul anterior. In exterior, Corsa are o fata mult mai agresiva, care include noile faruri “Eagle-Eye”, o grila noua si o bara fata mai inalta si mai lata.
La interior, am fost placut suprinsi de calitatea materialelor dar mai ales de faptul ca nu trebuia sa cauti niciun buton. Toate sunt la locul lor, la distanta potrivita de pozitia soferului.
Performante
Opel Corsa EcoFlex 1.3 CDTI diesel produce 95 cai putere, la pachet cu un nou sistem start and stop oferit in versiune standard. Conform constructorului, aceasta motorizare beneficiaza de un consum mediu redus, 4.8 in varianta cu 5 usi. Consumul extra urban declarat este de 3,5 litri/100 km, iar cel urban de 4,8 litri/100 km. Consumul mediu obtinut de noi a fost 4,9/100 km, in conditiile unui mers destul de alert.
Un alt plus este indicatorul pentru schimbarea treptei de viteze. Usor de reperat pe panoul de instrumente, indicatorul anunta soferul atunci cand este momentul optim sa schimbe treapta de viteza, pentru a economisi carburantul. Acesta este disponibil standard pentru toate motoarele cu transmisie manuala.
O alta surpriza a fost tempomat-ul, care si-a aratat utilitatea atat pe A1, cat mai ales in faimoasele coloane de pe Valea Oltului.
Nu am asteptat performante dinamice deosebite de la o masina mica si cu un motor diesel, dar am condus fara grija, cu suficienta putere pentru depasiri si, cel mai important, am ajuns odihniti la destinatie, ceea ce inseamna ca micul Opel Corsa a stat corect pe drum, fara ruliu, chiar si in conditiile unui condus sportiv.
Pret
Versiunea testata, 1.3 CDTI ECOTEC, cu Start&Stop costa 11.246 euro + TVA. Cel mai ieftin model, pe benzina, este modelul 1.0 TWINPORT ECOTEC, care costa doar 8.695 euro +TVA.