rss

Modelul electric Opel Ampera este in Romania

  1. 20/09/2011
  2. Categoria: Opel
  3. Tags: Ampera, Opel

Dupa prezentarea oficiala, Opel Ampera urmeaza sa intre la vanzare incepand cu iunie 2012, la un pret estimat de 42.900 euro. Opel Ampera este primul automobil electric european care asigura o mobilitate pentru „condus oriunde, oricand”.

Propulsia lui Opel Ampera este electrica in permanenta. O baterie litiu-ion unica de 16 kWh alimenteaza unitatea avansata de propulsie electrica cu o putere de 111 kW/ 150 CP, pentru a asigura o functionare pe distante intre 40 si 80 km exclusiv electrica si emisii poluante zero – in functie de carosabil, stilul de conducere si temperatura – atunci cand bateria este incarcata complet. Conform normei R(EC)715/2007 pentru masurarea consumului de carburant si a nivelului de emisii de CO2 , modelul Opel Ampera consuma 1,2 l/100 km si inregistreaza o valoare a emisiilor de 27 g de CO2/km.

Sistemul de propulsie electrica Voltec din dotarea modelului Opel Ampera asigura performante dinamice de exceptie. Cuplul instant de 370 Nm permite accelerarea de la 0 la 100 de km/h in aproximativ 9 secunde si atingerea unei viteze maxime de 161 km/h. Modelul Opel Ampera asigura o conducere in conditii de silentiozitate aproape deplina in cazul functionarii pe baterie si o performanta extrem de rafinata in ceea ce priveste zgomotul, vibratiile si duritatea, chiar si in modul de conducere cu autonomie extinsa.

Sistemul de propulsie electrica Voltec

Unitatea de propulsie electrica, amplasata sub capota, de-a lungul motorului pe benzina, este alcatuita dintr-un motor electric pentru tractiune, un generator/motor electric si o transmisie planetara care sporeste eficienta per ansamblu, reducand turatia combinata a motoarelor electrice. Spre deosebire de un grup motopropulsor obisnuit, nu exista mecanisme cu trepte.

In modul de autonomie extinsa, care se activeaza atunci cand bateria este la un nivel minim de incarcare, unitatea de propulsie electrica este actionata prin forta motrica asigurata uniform prin intermediul unui generator. Generatorul este actionat de un motor pe benzina extrem de eficient, cu o cilindree de 1,4 litri si o putere de 63 kW/86 CP.

Aici trebuie mentionat ca in ciuda faptului ca sistemul Voltec are in componenta si un motor cu ardere interna, solutia nu este hibrida, motorul pe benzina actionand generatorul, producand curent electric. Opel Ampera se deplaseaza doar electric, autonomia marita fiind ajutata de interventia acestui motor clasic imprumutat de la modelul Opel Corsa.

In timp ce studiile independente efectuate indica faptul ca autonomia rezultata in urma alimentarii exclusive prin baterie si cu zero emisii a modelului Ampera este suficienta pentru a raspunde nevoilor zilnice ale unui procent de 80% dintre soferii europeni, modelul asigura autonomie totala extinsa la peste 500 de kilometri datorita motorului pe benzina ce exinde autonomia. Acesta are rolul de a genera energie electrica in cazul in care bateria a atins nivelul minim de incarcare.

Opel estimeaza ca, in proportie de 90% din timpul de calatorie, soferii vor selecta unul dintre cele doua moduri principale de conducere: Normal si Sport. Modul „Sport” sporeste sensibilitatea pedalei de acceleratie. Exista alte doua moduri pentru anumite situatii speciale de conducere: modul „Mountain” asigura o capacitate suficienta a bateriei pentru parcurgerea traseelor montane. Modul „Hold-charge” conserva energia ramasa a bateriei prin activarea motorului pe benzina – o functie utila pentru a putea profita de autonomia de conducere pe baza de baterie a modelul Ampera in spatiile cu restrictii pentru emisii, precum in zonele urbane si in centrele oraselor.

5 Stele Euro NCAP pentru Opel Ampera

Opel Ampera a fost distins cu cinci stele de catre organizatia independenta Euro NCAP (European New Car Assessment Programme – Programul european de evaluare a masinilor noi). Cu aceasta, primul vehicul electric de la un producator european adecvat pentru utilizarea de zi cu zi a atins nivelul maxim de siguranta, alaturandu-se celorlalte modele Opel testate de Euro NCAP.

Opel Ampera inregistrat mai mult decat maximum de puncte necesare pentru a atinge rating-ul de top in toate categoriile, inclusiv protectia ocupantilor, siguranta copiilor, protectia pietonilor si siguranta pasiva. Sedanul cu cinci usi a obtinut rezultate de top si in testul lateral de bariera. Cele mai bune valori obtinute aici de Ampera se datoreaza combinatiei de structura solida a caroseriei, celula rigida a pasagerilor si sistemelor eficiente de retinere.

Pachetul de baterii al lui Opel Ampera, ce consta in 288 de celule in noua module diferite, este localizat pe centrul vehiculului, iar structura acestuia este construita in jurul el. Datorita designului structural inteligent, pachetul de baterii este eficient protejat de lovituri frontale si laterale si isi pastreaza amplasarea.

Masurile de siguranta post-accident pentru componenta electrica urmaresc absenta voltajului ridicat, iar in cazul unei urgente pachetul de baterii poate fi usor deconectat de echipa de interventie. In urma unui accident, Opel Ampera nu trebuie sa aiba electrolit in compartimentul pasagerilor si nu mai mult de sapte procente din electrolit poate fi gasit in afara compartimentului pasagerilor si a bateriei.

Vizualizari: 7660