rss

Ofensiva Opel, cazul Mokka

  1. 27/06/2013
  2. Categoria: Opel
  3. Tags: Opel

Mokka este unul dintre pilonii noii ofensive declansate de Opel si General Motors, in piata, alaturi de  Astra GTC, decapotabila Cascada si nu in ultimul rand Adam.

Ce poate sa faca Opel Mokka descoperim in continuare:

Mokka este un  crossover rezultat din incrucisarea unui monovolum cu un SUV de mici dimensiuni. Foloseste aceeasi platforma tehnica a lui Adam si a noului Corsa. Cu Mokka, Opel tinteste, declarat, sa ocupe un loc in inima cumparatorilor privati, iar mai departe sa ocupe spatiul dintre Juke (crossover mic) si Qashqai (crossover compact). Melanjul dimensiunilor izvorat din aceasta pozitionare pe care Opel o numeste “smart”, duce la un automobil incapator, cu motorizari performante la un pret OK, tinand cont de competitie. Cifrele de vanzari vor confirma alegerea facuta de Opel.

Opel Mokka are o lungime de aproape 4,3 metri o latime de 1.7 metri si o inaltime de 1,6 metri. Ampatamentul este de 2,5 metri. Interesant de precizat ca privind dimensiunile ai putea sa te gandesti la Opel Meriva, diferenta neta o fac organizarea caroseriei si includerea tractiunii integrale in cazul lui Mokka. Daca Meriva e organizat fara dubii ca un monovolum, veti observa ca alura, garda la sol de 160 mm cm tractiunea intregrala il trimit pe Mokka spre SUV-urile mici, in conditii de pret si dotari similare.

Dinamica masinii este clar impregnata de filozofia acesteia, adica e de crossover cu capabilitati de off-road-er moderat. Noi am mers cu Opel Mokka in zona deluroasa de la  Campulung Muscel, parcurgand drumul dintre Boteni si Mioarele, iar Mokka este absolute incantator. Motorul turbo, pe benzina, de 1.4 litri capacitate si 140 CP/4900-6000 rpm, isi face treaba cu conditia sa-l tii un pic mai ridicat in ture, pe off-road. Sa nu-i cerem lui Mokka dinamica lui Antara, ca vorbim de lucruri diferite si abordari diferite. Mokka isi face treaba cu brio, pe suprafete dificile, dar e mai bine sa-l rulati on-road. Tractiunea integrala permanenta te scoate si din noroaie, iar on-road Opel Mokka are o dinamica de monovolum, confortabila , placuta la condus. Cutia manuala cu 6 trepte cerea prompt motorului energia necesara, cei 140 CP simtindu-se toti in cazul unei depasiri, usor lansate. Consumul mediu, usor mare, de peste 8 tine cont de puterea mare a motorului turbo, incarcarea masinii si rulajul mai alert.

Opel Mokka, condus de noi, este in echiparea Cosmo iar din echipamentul standard am selectat: ESC( Electronic Stability Control), Geamuri electrice fata/spate, HDC(Hill Descent Control), Computer de bord, Parbriz atermic, Airbag-uri frontale, Airbag-uri laterale fata si Cortina, Pilot automat, Bancheta rabatabila 60/40, Jante aliaj 18'', Climatizare doua zone, Tapiterie piele/stofa, Geamuri spate si luneta fumurii, Asistenta parcare fata si spate,Stergatoare automate, Oglinda interioara electrocromata, Parasolare illuminate, Faruri automate, Asistenta faza lunga.

Opel Mokka 1.4 Turbo 140 CP 4x4 Cosmo costa 22.300 euro, cu TVA inclus. Pretul este echitanil tinand cont de echipare, motorizare si nu in ultimul rand de tractiunea integrala, daca ne gandim la competitori si pozitionarea lui Mokka.

Vizualizari: 6639