© 2024 Auto.ro
Romanii care isi cauta o masina second hand prefera modelele Volkswagen si Opel, cele doua marci fiind cele mai tranzactionate pe acest segment de piata. Totodata, cele doua branduri au inregistrat cele mai multe anunturi in ultimul an, potrivit datelor furnizate de AutoIndex.
Cu peste 66.400 anunturi publicate pe Auto.ro in ultimul an, Volkswagen este liderul incontestabil al tranzactiilor de autoturisme la mana a doua in mediul online. Printre factorii care au contribuit la acest rezultat se numara gradul ridicat de fiabilitate, siguranta oferita pasagerilor si pretul rezonabil al pieselor de schimb. Din intreaga gama VW, cele mai multe anunturi apartin modelelor Golf si Passat.
O referinta pe piata din Romania datorita raportului avantajos pret/echipare/ confort/ siguranta, Opel ocupa locul doi in topul marcilor tranzactionate in mediul online, cu peste 61.300 anunturi publicate pe Auto.ro in ultimul an. Cele mai populare modele sunt Astra si Vectra.
O marca tranzactionata cu precadere in mediul offline, Dacia nu se afla in topul tranzactiilor pe Internet, in ultimul an fiind postate 23.500 anunturi.
AutoIndex
AutoIndex, cel mai precis instrument de masurare a pietei auto second hand, este primul de acest gen din Romania si are drept punct de pornire anunturile de vanzare postate pe Auto.ro. AutoIndex furnizeaza informatii relevante privind media pretului solicitat, valoarea pietei de masini second hand precum si numarul total de anunturi si evolutia acestuia in timp.
Modalitatea de calcul este complexa, agrega datele din peste 450.000 de anunturi, se obtine pentru 28 marci si 180 modele, tine cont de kilometri, an de fabricatie, marca, model si pret.