© 2024 Auto.ro
Opel lanseaza odata cu noul SUV Mokka o serie de sisteme unice de asistenta pentru soferi. Printre acestea se numara camera video frontala unica Opel Eye, Controlul electronic al stabilitatii (ESC), cu asistentul la pornirea in rampa si sistemul de control la deplasarea in panta.
Opel introduce numeroase tehnologii de asistenta pentru sofer concomitent cu debutului noului crossover Mokka. Camera video frontala Opel Eye recunoaste indicatoarele rutiere si marcajele de pe carosabil, reprezintand astfel baza Sistemului de recunoastere a indicatoarelor rutiere (TSR), functiei de Avertizare la depasirea benzii de circulatie (LDW) si a celei de Avertizare privind o coliziune frontala (FCA).
Sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere citeste indicatoarele cu limite de viteza, de interzicere a depasirii si multe altele, afisandu-le pe panoul de instrumente. In functie de conditiile de luminozitate, versiunea actuala a sistemului (TSRII) poate recunoaste si citi indicatoarele de la o distanta de 60 de metri.
Lista continua cu sistemul de avertizare la depasirea benzii de circulatie, care alerteaza soferul atunci cand autovehiculul paraseste neintentionat banda de circulatie pe care se deplaseaza. Functia de avertizarea la depasirea benzii de circulatie poate fi activata sau dezactivata prin apasarea unui buton.
In plus, Opel Mokka beneficiaza in dotarea standard Sistemul de asistenta la pornirea in rampa (HSA) si Sistemul de control la deplasarea in panta (HDC), parti componente ale ESC, atat pentru varianta cu tractiune integrala, cat si pentru cea cu tractiune pe puntea fata.
Un alt sistem de asistenta pentru sofer deosebit de important inclus in dotarea modelului Mokka este sistemul de iluminare frontala adaptiva (AFL+) cu faruri Bi-xenon, care a primit numeroase distinctii. Acesta adapteaza intensitatea si raza de actiune a fasciculului luminos la conditiile de conducere si de drum, cu ajutorul a unsprezece funcţii de iluminare diferite.