© 2024 Auto.ro
Noul Peugeot 208 a intrat oficial in productie de serie, dupa patru ani de la demararea proiectului. Constructorul francez a investit 600 milioane euro in dezvoltarea inlocuitorului lui 207.
Constructorul francez a alocat 350 milioane de euro in cercetare si dezvoltare, etapa care s-a intins pe patru ani, 150 milioane de euro au fost destinati uzinei Poissy, unde au fost create 700 locuri de munca noi, si 100 milioane de euro au fost investiti la fabrica Mulhouse, unde va fi produs modelul incepand din vara.
Pe langa cele doua locatii, noul Peugeot 208 va mai fi produs si la uzina din Trnava, incepand din anul 2013, autoturismul fiind astfel asamblat in trei fabrici europene.
Comparativ cu 207, noua model va fi mai scurt cu 7 cm, mai scund cu 1 cm si mai usor in medie cu 110 kg. Greutatea de la care porneste masina este de 975 kg, in timp ce oeficientul aerodinamic este 0,29.
In pofida dimensiunilor reduse, Peugeot 208 ofera 5 cm in plus la nivelul genunchilor si 15 litri in plus pentru bagaje (in total 285 litri).
Estetic vorbind, masina a avut ca surse de inspiratie conceptele SR1 si HX1, dar si modelul de serie 508. Gama de motorizari este formata din cinci unitati diesel si doua propulsoare pe benzina. Patru din cele cinci versiuni diesel beneficiaza de noua generatie a sistemului Start & Stop (e-HDi).
Motorul cel mai economic se lauda cu un consum mixt de numai 3,4/100 km, iar emisiile de noxe nu depasesc nivelul de 99 grame CO2/km.
Noul Peugeot 208 va fi lansat in premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva (6-18 martie) si va ajunge in Romania in ce de-al doilea trimestru din acest an.