© 2024 Auto.ro
PSA Peuget-Citroen va disponibiliza 6.000 de oameni in Europa, in ciuda faptului ca vanzarile grupului au crescut in ultima perioada. In plus, cele doua branduri se vor reorienta catre statele emergente.
Incepand cu anul 2012, PSA va renunta la 3.500 de angajati pe perioada nedeterminata si nu va reinnoi 2.500 de contracte pe perioada determinata, pentru a reduce costurile si a evita acumularea de stocuri mari. Pe langa aceasta masura, francezii opresc productia cateva zile la mai multe uzine.
Aceasta strategie a fost gandita pe fondul unui climat economic ce se complica pe zi ce trece, in special in sudul Europei (Grecia, Spania si Italia), unde cererea a scazut simtitor. Planul de afaceri include lansarea de modele superioare calitativ, canalizarea pe pietele emergente, in detrimentul pietelor europene.
Din cele 6.000 de posturi, 1.000 vor fi desfiintate prin plecari voluntare, 2.500 de angajati ce urmeaza sa fie dati afara lucreaza pe pozitii non-productie (marketing, vanzari, IT, cercetare si dezvoltare), iar restul de 2.500 de oameni vor pleca dupa ce contractele de tip outsourcing vor expira.
Pentru PSA Peugeot-Citroen lucreaza 167.000 de oameni in Europa, 100.000 dintre aceştia activand in Franta.
Cifra de vanzari a grupului PSA Peugeot-Citroen au coborat cu 1,6% in ultimul trimestru, insa vanzarile cumulate (plus utilitarele) au inregistrat o evolutie de 3,5%.
Cota de piata a celor doua branduri a coborat de la 13,5% in urma cu un an, la 12,6% in prezent. Marca Peugeot are 6,9% din piata, iar Citroen, 5,7 procente, in timp ce rivalii de la Volkswagen Group detin o cota de peste 23% din piata auto europeana.