rss

Porsche 911 Carrera 4 si 911 Targa 4 cu motoare turbo si o noua tractiune integrala

  1. 08/10/2015
  2. Categoria: Porsche

Noile masini sport cu tractiune integrala - mai multa eficienta, mai mare agilitate la sprint.
O masina sport cu tractiune integrala reprezinta prima optiune pentru mai mult de o treime dintre cumparatorii modelului Porsche 911. Cu noile 911 Carrera 4 si 911 Targa 4, clientii pot acum profita de o intensificare a caracteristicilor sportive si de un plus de confort pentru cea mai noua generatie 911: noile motoarele turbo sunt mai puternice si consuma mai putin, in timp ce tractiunea integrala imbunatatita subliniaza caracterul dinamic al automobilului si sporeste siguranta conducatorului. In plus, sasiul adaptabil PASM (Porsche Active Suspension Management), care reduce garda la sol cu 10 milimetri, este disponibil ca functie standard si creste adaptabilitatea automobilului, de la cursele pe circuit sportiv la calatoriile relaxate, pe distante lungi. Sistemul de directie de pe puntea spate, disponibil optional pentru modelele Carrera 4S stabileste noi repere in materie de dinamica. Functionalitatea interiorului este imbunatatita de sistemul de conectivitate si infotainment Porsche Communication (PCM), disponibil in standard, cu un sistem de operare simplificat si un ecran tactil.

Variantele cu tractiune integrala nu se rezuma sa incorporeze numai detaliile rafinate de design ale blocurilor optice ale noii generatii 911, ci au propriile lor elemente distinctive. Spre exemplu, banda luminoasa dintre blocurile optice spate produce acum un efect special, datorita designului sau tridimensional. In momentul in care este aprinsa, lumina sporeste senzatia de profunzime. Banda luminoasa subliniaza, de asemenea, caracteristica tipica a modelului 911 cu tractiune integrala, avand aripile spate arcuite cu 44 de milimetri in afara. Caracteristicile distinctive suplimentare ale noii generatii 911 variaza de la farurile cu led in patru puncte pentru luminile de zi, la manerele redesenate ale portierelor, sau la capota motorului din spate, reproiectata cu fante verticale si blocuri optice noi – inclusiv luminile de frana, caracteristice, in patru puncte.
Noile modificari in privinta aspectului vizual subliniaza eleganta sofisticata a modelului 911 Targa. Cu un design individualizat, noul 911 Targa continua sa se distinga clar de coupe si de cabriolet. Acesta combina spectaculos clasicul concept Targa, cu tehnologia de ultima ora in ceea ce priveste plafonul. Ca si in cazul legendarului model original Targa, noul model are incorporata caracteristica bara lata in locul pilonilor B, o sectiune mobila a plafonului deasupra scaunelor din fata si un parbriz spate curbat, fara piloni laterali. Segmentul plafonului poate fi deschis si inchis prin simpla actionare a unui buton. Sistemul complet automatizat al plafonului „ascunde” partea mobila a acestuia dupa scaunele din spate.

Un sprint mai rapid la un consum de combustibil mai redus cu pana la 12%

In spatele motoarelor reproiectate stau peste patru decenii de experienta Porsche in materie de motoare turbo in motorsport si productie a masinilor sportive. Rezultatul consta in faptul ca toate noile modele 911 Carrera impresioneaza cu valori de top in materie de performanta, eficienta si placere la condus. Datorita alimentarii bi-turbo, motoarele de trei litri in sase cilindri de pe modelele 911 Carrera 4 si 911 Targa 4 dezvolta o putere totala de 370 CP (272 kW) si un cuplu de 450 Nm, in timp ce puterea modelelor S este marita la 420 CP (309 kW), cu un cuplu de 500 Nm. Aceste performante ofera conducatorului un bonus de 20 CP (15Kw) ce poate fi transformat in placere pura. Cea mai mare putere a modelelor Carrera S vine de la turbochargerele cu compresoare modificate, un sistem specific de evacuare si gestionare a motorului.
In combinatie cu tractiunea integrala controlata electrohidraulic, noul 911 Carrera 4 atinge, pentru prima data, valori de acceleratie mai bune decat omologii sai cu tractiune spate. Echipat cu transmisia PDK si pachetul Sport Chrono, 911 Carrera 4 sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 4,1 secunde (cu 0,4 secunde mai putin decat modelul precedent), iar modelul S inregistreaza la aceasta disciplina, sprintul, 3,8 secunde (cu 0,3 secunde mai putin decat in trecut). Modelele Cabriolet S si 911 Targa 4, cu echipare comparabila, au nevoie de numai 0,2 secunde in plus – cat ai clipi. Vitezele maxime variaza, in functie de model si de echipare, intre 287 km/h si 305 km/h.

In mod traditional, fiecare noua generatie de motoare Porsche combina o propulsie mai performanta cu un consum mai scazut. In consecinta, consumul de combustibil al modelului 911 Carrera 4 Cabriolet cu transmisie PDK este redus cu 0,8 litri, ajungand la un nivel de 7,9l/100km. Modelele care inregistreaza cele mai importante imbunatatiri sunt 911 Carrera S Cabriolet si 911 Targa 4S, ambele cu transmisie PDK si cu un consum mediu mai redus cu 1,2 litri, ajungand la 8,0l/100km. 

Mostenirea 918 Spyder: pachetul Sport Chrono cu schimbarea modului de condus direct de pe volan


In combinatie cu pachetul optional Sport Chrono, noile modele 911 au acum, pentru prima data, o comanda de activare a modului de condus direct pe volan, derivata din comutatorul pentru modulul hybrid al super masinii 918 Spyder. Comutatorul consta intr-un inel rotativ cu patru pozitii, pentru mai multe moduri: “Normal”, ”Sport”, ”Sport Plus” si “Individual”. Conducatorul auto isi poate configura  individual propriul vehicul, putand ajusta, de exemplu, sistemul PASM, suportii de motor activi, sistemul de transmisie PDK si sistemul de evacuare sport, dupa cum doreste. In combinatie cu transmisia PDK, comutatorul are un buton suplimentar: “Sport Response Button”. Atunci cand acest buton este apasat, trenul de rulare este pre-conditionat pentru o acceleratie maxima timp de 20 de secunde, utila, de exemplu, inainte de initierea manevrelor de depasire. Pentru aceasta, se foloseste treapta de viteza optima, iar motorul este ajustat pentru a obtine un raspuns si mai prompt pe o perioada scurta de timp.


Modelul Porsche 911 cu tractiune integrala reprezinta o combinatie remarcabila intre tractiune si siguranta la condus cu performanta condusului sportiv. Cu aceasta noua generatie, Porsche imbina aceste contraste si mai bine. In primul rand, sistemul de tractiune integrala controlata electrohidraulic reactioneaza intr-un timp mult mai scurt, avand o sensibilitate crescuta, datorita tehnologiei adoptate de la modelul 911 Turbo. Acest lucru imbunatateste stabilitatea directionala, mai ales in timpul condusului extrem de sportiv, fara a sacrifica insa agilitatea masinii. Armonia dintre sistemul de tractiune integrala reproiectat si sasiul PASM personalizat, care reduce garda la sol cu 10 milimetri, este acum mult mai buna. Noul sasiu este o functie standard a tuturor modelelor Carrera si imbunatateste stabilitatea masinii in timpul virajelor rapide. Noua generatie de amortizoare sporeste confortul, datorita reactiei lor mult mai precise si permit un control mai bun al masinii in timpul condusului sportiv.

Sistemul activ de directie de pe puntea spate, disponibil optional pentru 911 Carrera S, este o tehnologie adoptata de la 911 Turbo si 911 GT3. Acest sistem imbunatateste si mai mult sistemul de directie al lui 911. In plus, asigura o stabilitate ridicata in cazul schimbarii benzilor la viteze mari si, in acelasi timp, o manevrabilitate mai buna in traficul urban, datorita razei de bracare redusa cu 0,4 metri. Conducatorul controleaza mai eficient automobilul cu ajutorul noii generatii de volane, cu un design bazat pe volanul modelului 918 Spyder. Volanul de baza are un diametru de 375 de milimetri; volanul optional sport GT masoara 360 de milimetri. Pentru un condus de zi cu zi cat mai practic, Porsche ofera un sistem hidraulic de ridicare a sasiului, cu cilindri de ridicare integrati in barele de pe puntea fata. Apasarea unui singur buton mareste garda la sol in fata cu 40 milimetri in 5 secunde, prevenind astfel lovirea caroseriei de sol, de exemplu, in cazul iesirilor foarte abrupte din garaj.

Un sistem de conectivitate si infotainment: PCM cu ecran tactil si functii noi


Sistemul complet nou de conectivitate si infotainment PCM este inclus in dotarile standard si integreaza noi functii care pot fi accesate prin intermediul unui ecran tactil de 7 inch din centrul consolei. Inclus, de asemenea, in standard, sistemul de navigare este actionat la fel ca acela al unui smartphone, fiind posibila inclusiv introducerea informatiilor cu ajutorul scrisului de mana. Conducatorii pot accesa informatiile din trafic in timp real, fapt care le ofera o privire de ansamblu asupra traficului din zona in care se afla si asupra rutei pe care o au de parcurs. In plus, telefoanele mobile pot fi acum conectate in sistem mult mai rapid si mai usor prin Wi-Fi, Bluetooth sau cablu. Asta inseamna ca sunt disponibile servicii precum recuperarea datelor vehiculului de la distanta sau cele bazate pe internet: Google Street View si Internet radio.
Noile modele Porsche 911 Carrera 4 si 911 Targa 4 vor putea fi livrate incepand cu luna ianuarie 2016 la urmatoarele preturi fara TVA:

911 Carrera 4: 92.468 euro
911 Carrera 4S: 107.748 euro
911 Carrera 4 Cabriolet: 103.807 euro
911 Carrera 4S Cabriolet: 116.988 euro
911 Targa 4: 103.807 euro
911 Targa 4S: 116.088 euro


911 model de serie: consum de carburant in l/100km: mixt 12,7–7,4, urban 19,2–9,9, extra-urban 8,9–6,0;
emisii CO2 in g/km: 296–169; Clasa eficienta (Germania) G–D.

911 Carrera 4: consum de carburant in l/100km: mixt 8,7-7,7, urban 12,2-10,1, extra-urban 6,7-6,3;
emisii CO2 in g/km: 201-177; Clasa eficienta (Germania) F-E

911 Targa 4: consum de carburant in l/100km: mixt 8,9-7,9, urban 12,4-10,3, extra-urban 6,9-6,5;
emisii CO2 in g/km: 206-182; Clasa eficienta (Germania) F-D

911 Carrera 4S: consum de carburant in l/100km: mixt 8,9-7,9, urban 12,4-10,3, extra-urban 6,8-6,6;
emisii CO2 in g/km: 204-180; Clasa eficienta (Germania) F-E

911 Carrera 4 Cabriolet: consum de carburant in l/100km: mixt 8,9-7,9, urban 12,4-10,3, extra-urban 6,9-6,5;
emisii CO2 in g/km: 206-182; Clasa eficienta (Germania) F-D

911 Carrera 4 S Cabriolet: consum de carburant in l/100km: mixt 9,0-8,0, urban 12,6-10,4, extra-urban 6,8-6,7;
emisii CO2 in g/km: 208-184; Clasa eficienta (Germania) F-E

911 Targa 4S: consum de carburant in l/100km: mixt 9,0-8,0, urban 12,6-10,4, extra-urban 6,8-6,7 l/100 km;
emisii CO2 in g/km: 208-184; Clasa eficienta (Germania) F-D

Porsche 918 Spyder: consum de carburant in l/100km: mixt 3,1–3,0; consum de energie in kWh/100km: mixt electric: 12,7 kWh/100 km;
emisii CO2 in g/km: 72–70; Clasa eficienta (Germania) A+

911 Turbo si 911 Turbo S Coupé/ Cabriolet: consum de carburant in l/km: mixt 9,9–9,7; urban 13,4-13,2; extra-urban 7,8–7,7;
emisii CO2 in g/km: 231–227; Clasa eficienta (Germania) G

911 GT3: consum de carburant in l/100km: mixt 12,4; urban 18.9; extra-urban 8.9;
emisii CO2 in g/km: 289; Clasa eficienta (Germania) G



Vizualizari: 1573