© 2024 Auto.ro
Cea de-a treia generatie a modelului Porsche Cayenne este gata de pornire. Noua editie a acestui model de succes, care a reusit vanzari de peste 760.000 de unitati din 2002 incoace, a trecut printr-o serie de examinari complexe si exigente. Testele, care au avut loc pe intreg globul si in conditii extreme, au demonstrat faptul ca SUV-ul indeplineste cele mai inalte cerinte de calitate stabilite de Porsche. In conditii de temperatura care au variat de la minus 45 de grade la plus 50 de grade, prototipurile si vehiculele preserie au parcurs, in total, aproximativ 4,4 milioane de kilometri de test.
Porsche sarbatoreste premiera mondiala a noului Cayenne pe 29 august 2017. Noul model este o versiune complet refacuta. Sistemul de transmisie si sasiul, precum si conceptul display-ului si panoului de control au fost reproiectate pentru a spori si mai mult atat sportivitatea, cat si confortul. Obiectivul principal al acestui proces elaborat de testare este de a realiza un echilibru perfect intre numeroasele componente, dintre care unele au fost dezvoltate special pentru Cayenne. Pentru noua generatie Cayenne - denumita E3 in cadrul Porsche - acest proces a inceput inca din 2014. In plus fata de simularile virtuale din ce in ce mai exacte, testarea in conditii reale este in continuare foarte apreciata la Porsche si reprezinta examinarea finala pentru fiecare model nou semnat de producatorul de automobile sport din Stuttgart.
Testarea completa a automobilului se realizeaza pentru a armoniza interactiunea tuturor componentelor individuale si pentru a verifica stabilitatea operationala si functionalitatea in utilizare. La Porsche, scopul este mereu acela de a satisface cele mai inalte standarde de calitate. Mai exact, acest proces include teste dificile de anduranta pe unitatile Hydropuls, o instalatie de testare hidraulica, ce aplica vibratii artificiale atat sasiului, cat si caroseriei. Gama de teste cuprinde, de asemenea, teste de stabilitate operationala reala, atat pe carosabil, cat si off-road, la zona de testare Porsche din cadrul centrului de dezvoltare Weissach, ori teste de anduranta in interiorul si in exteriorul zonei de testare. Durata de viata a vehiculului este simulata in conditii foarte dure, care sunt putin probabil sa apara odata ce vehiculul este cumparat de client. In conditii de zi cu zi, in traficul urban, pe drumurile de tara si pe autostrazi, vehiculele ajung pana la 240.000 km in doar cateva luni, fiind testate in schimburi.
Pentru a simula conditii extreme, prototipurile noului Cayenne sunt testate in intreaga lume, inclusiv pe piste de curse folosite in mod traditional de Porsche pentru a testa toate modelele sale: in Germania, sunt folosite Hockenheimring si dificila Nürburgring-Nordschleife. In Italia, automobilele sunt testate prin functionare continua pe pista de mare viteza de 12,6 kilometri de la Nardò. Materialele, senzorii si compo-nentele electronice trebuie sa-si dovedeasca calitatea si durabilitatea in diferite conditii climatice - pana la plus 50 grade Celsius pe dunele de nisip din Dubai (EAU) si pe versantii prafuiti din Death Valley (SUA), precum si pana la minus 45 de grade Celsius, pe gheata si zapada, in Alaska (SUA). Cea de-a treia generatie Cayenne a trebuit, de asemenea, sa indure traficul greoi in clima fierbinte si umeda din orasele Chinei, dar a rulat si pe piste superioare de testare in Suedia, Finlanda si Spania, si a fost transportata in Africa de Sud, Japonia si Noua Zeelanda pentru teste extinse pe carosabil si offroad.