© 2024 Auto.ro
Anul 2011, odata cu sarbatorirea a 150 de ani de la nasterea fondatorului companiei, cea de-a 125-a aniversare a companiei si 75 de ani de utilizare a tehnologiei diesel pentru autoturisme, va insemna pentru Bosch depasirea unei cifre de vanzari de 50 de miliarde de euro, estimeaza grupul.
In privinta performantelor din anul precedent, grupul Bosch a revenit pe crestere si a atins deja nivelul de vanzari inregistrat in anul 2007, inainte de criza. Conform rezultatelor preliminare, in anul fiscal 2010, furnizorul global de tehnologie si servicii a obtinut vanzari de 47,3 miliarde de euro, cu 24% mai mult decat in anul anterior (2009: 38,2 miliarde de euro).
„Acesta este cel mai ridicat nivel atins de vanzarile anuale in istoria de 125 de ani a companiei”, a declarat Franz Fehrenbach, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH. Situatia veniturilor Grupului Bosch s-a imbunatatit, de asemenea, semnificativ. Astfel, profitul inainte de impozitare al companiei a revenit la nivelul tinta de 7- 8 procente din vanzarile anului 2010, dupa o pierdere de 1,2 miliarde de euro in anul anterior.
Principalii factori care au determinat aceasta crestere a companiei Bosch sunt: revenirea economiei globale, cresterea accelerata a productiei globale de autovehicule si accentuarea cererii de inginerie mecanica. În plus, s-a inregistrat un progres semnificativ in restructurarea zonelor care cauzau pierderi, iar pragul de rentabilitate a fost atins din nou in America de Nord.
In regiunea Asia Pacific, Bosch a obtinut o crestere nominala a vanzarilor de 42%, fata de anul anterior, generand, in premiera, vanzari de peste 10 miliarde de euro in aceasta regiune. In America de Sud, compania a inregistrat o crestere de 36%. În plus, vanzarile din America de Nord au crescut cu 27% si cele din Europa cu 16%, in ciuda nivelului extrem de dezamagitor din anul anterior.
Anul trecut, simultan cu revenirea pe domenii si regiuni, toate cele trei divizii au inregistrat cresteri semnificative. Divizia de Tehnologie Auto a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor, de 29%, pana la aproximativ 28 de miliarde de euro (anul anterior: 21,7 miliarde de euro). Şi vanzarile diviziei de Tehnologie industriala au crescut considerabil. De la nivelul anterior, de 5,1 miliarde de euro, acestea au crescut cu 27%, pana la 6,5 miliarde de euro.
Peste 500 de milioane de euro din aceasta crestere se datoreaza primei consolidari a structurii actionariatului companiei aleo solar AG, achizitionata de Bosch la finalul anului 2009. Divizia Bunurilor de larg consum si echipamente de constructii, mai putin afectata de recesiune in 2008 si 2009, a inregistrat o crestere semnificativa, de aproximativ 10 procente, pana la circa 12,5 miliarde de euro (anul anterior: 11,3 de miliarde de euro).